کد مطلب: 

220456

حذف گزینه‌ی لایک از توییتر ممکن شد

شبکه اجتماعی توییتر ممکن است با هدف ایجاد محیطی سالم تر برای گفتگو و افزایش کیفیت ارتباطات گزینۀ لایک را از پایین مطالب حذف کند.
حذف گزینه‌ی لایک از توییتر ممکن شد

به گزارش سیتنا، خبر حذف گزینۀ لایک اولین بار از سوی نشریۀ بریتانیایی «تلگراف» منتشر شد. این نشریه به سخنان جک دورسی، بنیان‌گذار و مدیر عامل توییتر اشاره کرده که گفته است با وجود این گزینه چندان موافق نیست و به‌زودی آن را حذف خواهد کرد.

جک دورسی چندی قبل اعلام کرده بود: «ما یک دکمه لایک به شکل قلب داریم و مردم را تشویق می‌کنیم که به جای شرکت در بحث‌ها آن هم به شیوه‌ای سالم، برای افزایش لایک‌ها تلاش کنند. آیا این کار خوبی است؟»

تصمیم دورسی بسیاری از کاربران توییتر را غافلگیر کرد؛ زیرا لایک کردن یکی از اساسی ترین کارکردهای هر شبکه اجتماعی است. کمپانی توییتر مدعی شد دکمه لایک منشا اعتیاد به شبکه های اجتماعی در آن دسته از کاربرانی است که به دنبال توجه هستند. توییتر می گوید این گزینه باعث شکل گیری این پدیده شده که کاربران چیزی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند و آن را به فاصله ای کوتاه و صرفاً به خاطر عدم دریافت لایک های کافی پاک می کنند.

در گذشته کاربران توییتر می توانستند در صورت پسندیدن پستی با کلیک بر روی آیکن ستاره زیر هر توییت, علاقه ی خود را به آن نشان دهند. توییتر در سال 2015گزینه‌ی favorite را به like تغییر داد و به جای شکل ستاره، از قلب برای نشان دادن علاقه‌ی کاربران به هر پست استفاده کرد.

اما ایجاد این دکمه که وسیله‌ای برای نشان دادن قضاوت مثبت کاربران نسبت به یک خبر یا رویداد بود، به‌تدریج در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر تبی را به وجود آورد و گاه باعث رقابت میان کاربران برای کسب لایک‌های بیشتر آن هم به هر قیمتی شد.

توییتر در واکنش به خبری که تلگراف منتشر کرده بود، اعلام کرد: «همان طور که از مدت‌‌ها پیش گفته‌ایم، ما در حال بازنگری تمام بخش‌های خدمات‌دهی هستیم تا اطمینان یابیم انگیزۀ لازم برای انجام گفتگوهای سالم را ایجاد کرده‌ایم، بازنگری در دکمۀ لایک نیز در همین چهارچوب قرار دارد. ما در مراحل اولیۀ کار هستیم و قصد نداریم در حال حاضر در این باره تصمیمی را منتشر کنیم.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-10-31 12:10

افزودن دیدگاه جدید