کد مطلب: 

217389

با کمک تکنولوژی تشخیص چهره مجرمی در فرودگاه دالاس دستگیر شد!

سازمان گمرک و حفاظت از مرزهای ایالات متحده موفق شد یک مرد فرانسوی را که سعی داشت با جعل هویت وارد دالاس شود، با کمک تکنولوژی تشخیص چهره،شناسایی و دستگیر کند.
تکنولوژی تشخیص چهره مجرمی را در فرودگاه دالاس دستگیر کرد!

به گزارش سیتنا به نقل از سی نت، سازمان گمرک و حفاظت از مرزهای ایالات متحده موفق شد یک مرد فرانسوی را که سعی داشت با جعل هویت وارد دالاس شود، با کمک تکنولوژی تشخیص چهره،شناسایی و دستگیر کند.

مدتی است که فرودگاه بین المللی میامی اقدام به استفاده از فناوری تشخیص چهره در کنترل پاسپورت ها می کند.

اکنون نخستین شکار این تکنولوژی رقم خورد. گزارش ها نشان می دهد این مرد 26 ساله که از سائوپائولو در برزیل با یک پاسپورت جعلی فرانسوی به آمریکا سفر کرده بود با کمک تکنولوژی تشخیص چهره شناسایی شد.

او ابتدا از سوی ماموران مورد پرسش قرار گرفت و سپس وقتی به هویت او شک کردند، از طریق سیستم تشخیص چهره مورد بررسی مجدد قرار گرفت.

هویت اصلی و نام این مرد از سوی دادستانی ایالات متحد ه اعلام رسمی نشده است، اما این نخستین باری بود که یک متخلف با استفاده از این تکنولوژی در فرودگاه گرفتار شده است.

مدیر امنیت فرودگاه دالاس در بیانیه ای در این خصوص گفت: "تروریست ها و مجرمان به طور مداوم به دنبال روش های خلاقانه برای ورود به ایالات متحده از جمله استفاده از اسناد واقعی  و ربوده شده اند."فناوری جدید تشخیص چهره تقریبا توانایی تشخیص هر نوع چهره ای را دارد."

از سال 2015، فرودگاه بین المللی اورلاندو نخستین فرودگاهی بود که این برنامه را از ماه ژوئن اجرا کرد.در حال حاضر 14 فرودگاه از سیستم تشخیص چهره برای بررسی مسافران بین المللی استفاده می کند.

در حال حاضر کشورهای مختلف در حال بررسی این موضوع هستند که ببینند آیا این سیستم می تواند جایگزین مناسبی برای سیستم بیومتریک باشد یا خیر.

استرالیا نیز از دیگر کشورهایی است که قصد دارد این تکنولوژی را در سطح کشورش اجرایی کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-08-25 09:36

افزودن دیدگاه جدید