کد مطلب: 

216126

هشدار امنیتی تامین اجتماعی به بیمه شدگان

مدیرکل دفتر راهبری سیستم های سازمان تامین اجتماعی با اشاره به توسعه و پیاده سازی ارائه خدمات غیرحضوری در این سازمان، گفت: تنها سرویس‌هایی به مخاطبین سازمان جهت بهره‌برداری معرفی می‌شوند که تمامی آزمونهای امنیتی و کارکردی را گذرانده و مورد تأیید این سازمان باشند.
هشدار امنیتی تامین اجتماعی به بیمه شدگان

به گزارش ایسنا، مهندس علی معیری اظهار کرد: طی روزهای اخیر، اپلیکیشن مشاهده ریز سوابق تامین اجتماعی(سوابق بیمه .apk) در شبکه‌های مجازی منتشر شده است که متعلق و مورد تأیید این سازمان نیست.

وی با بیان اینکه انتشار نرم افزارهای مشابه و جمع آوری اطلاعات کاربران بدون اخذ مجوزهای لازم از سازمان تامین اجتماعی، پیگرد قانونی دارد، گفت: جهت صیانت از اطلاعات بیمه شدگان و پیشگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی از کد کاربری و گذر واژه مخاطبین سازمان تامین اجتماعی، توجه به هشدارهای امنیتی این سازمان ضروری است.

معیری ادامه داد: مخاطبان، نرم افزارهای تلفن همراه سازمان (تامین اجتماعی من) که فراهم کننده خدمات الکترونیکی سازمان است را تنها از طریق پورتال رسمی سازمان بارگیری، نصب و بهره برداری نمایند.

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه برخی از خدمات الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی از طریق بستر تلفن های همراه هوشمند و کد دستوری#١۴٢* (USSD) ارائه می شود، از در دسترس نهادن گوشی همراه به افراد غیرمجاز اجتناب شود.

معیری گفت: مخاطبان این سازمان، هنگام مراجعه به سایت رسمی سازمان تامین اجتماعی، از معتبر بودن آدرس نمایش داده ‌شده در مرورگر اینترنتی خود(http://tamin.ir) اطمینان حاصل کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مدیرکل دفتر راهبری سیستم های تامین اجتماعی اضافه کرد: در استفاده از شبکه‌های اجتماعی و تارنماهای اینترنتی، از بارگیری فایل یا کلیک بر روی پیوندهای غیرمعتبر که اغلب شامل پیشنهادات متعددی  نظیر دریافت سوابق بیمهای و پرداخت اینترنتی لیست حق بیمه هستند، خودداری شود.

وی تاکید کرد: بیمه شدگان این سازمان از در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب کاربری، حسابهای بانکی و یا مشخصات فردی خود در فضای مجازی اعم از کانالها و گروههای شبکه اجتماعی که توسط روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی تأیید و اطلاع رسانی نشده است، خودداری کنند.

وی متذکر شد: اپلیکیشن تلفن همراه "تامین اجتماعی من"، تنها اپلیکیشن معتبری است که به لحاظ کارکردی و امنیتی مورد تأیید بوده و نگارش جدید آن با قابلیت نمایش سوابق بیمه شدگان، به زودی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2018-07-28 23:59

افزودن دیدگاه جدید