کد مطلب: 

216097

تولید مودم‌ برای آیفون‌های 2018 بر عهده‌ی کوالکام نیست

کوالکام تأیید کرده است که تولید مودم برای آیفون‌های 2018 را برعهده نخواهد داشت و اپل تصمیم گرفته است تا از اینتل کمک بگیرد.
تولید مودم‌ برای آیفون‌های 2018 بر عهده‌ی کوالکام نیست

به گزارش سیتنا به نقل از تابناک، از سال 2016 اپل از مودم‌های ساخت کوالکام و اینتل برای گوشی‌های آیفون خود استفاده می‌کند؛ کوالکام تولید مودم‌ برای نسخه‌هایی از آیفون‌ اپل را برعهده دارد که از CDMA پشتیبانی می‌کنند و اینتل نیز مودم‌‌های مخصوصی را برای آیفون‌های اپل تولید می‌کند تا پرچمداران این شرکت آمریکایی از GSM پشتیبانی نمایند. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که این روند در سال 2018 متوقف خواهد شد زیرا اینتل تنها تأمین‌کننده مودم برای آیفون‌های جدید اپل است و کوالکام هیچ سفارش جدیدی را از سوی کوپرتینویی‌ها دریافت نمی‌کند.

مدیر ارشد بخش مالی کوالکام بدون اشاره به اینتل یا پیشرفت‌هایی که این شرکت در طی چند مدت اخیر داشته است، اعلام نموده که اپل تنها از رقیب این شرکت برای تولید مودم‌های موردنیاز خود کمک خواهد گرفت؛ بنابراین، گزارش‌های قبلی مبنی بر سهم 30 درصدی کوالکام از تولید مودم برای آیفون‌های 2018 تکذیب می‌شود و اینتل تولید 100 درصد مودم‌های موردنیاز آیفون‌های جدید را برعهده خواهد داشت. در حال‌حاضر، مشخص نیست چرا اپل چنین تصمیمی گرفته است اما چیپ مودم جدید XMM7560 اینتل که از GSM و CDMA پشتیبانی می‌کند، ممکن است در تصمیم‌گیری کوپرتینویی‌ها بی‌تأثیر نبوده باشد. همچنین دعوای حقوقی اپل و کوالکام می‌تواند روی حذف شرکت مذکور از زنجیره تأمین قطعه برای آیفون‌های جدید تأثیرگذار بوده باشد.

البته کوالکام مدعی است که همچنان به تولید مودم برای مدل‌های قدیمی‌تر آیفون عرضه آن‌ها پس از معرفی مدل‌های 2018 متوقف نخواهد شد، ادامه می‌دهد. هرچند هنگامی‌که از احتمال همکاری مجدد کوالکام و اپل در رابطه با تأمین مودم برای آیفون‌های آینده پرسیده شد؛ کوالکام اعلام نمود که از این موضوع به دلیل پویایی و تغییرات دائمی که در بازار موبایل صورت می‌گیرد، اطمینان ندارد. با این‌حال در صورتی‌که فرصتی برای همکاری مجدد کوالکام و اپل به‌وجود آید، غول تولید تراشه از این موضوع استقبال خواهد کرد.

اپل در ماه سپتامبر از سه آیفون جدید رونمایی خواهد کرد؛ مدل 5.8 اینچی و 6.5 اینچی که نمایشگر OLED دارند، به عنوان پرچمداران جدید کوپرتینویی‌ها در سال 2018 معرفی خواهند شد و مدل 6.1 اینچی که نمایشگر LCD دارد، به عنوان یک گوشی با قیمت مناسب ارائه می‌شود. ظاهرا نسخه 6.1 اینچی مانند مدل‌های دیگر تا اواخر ماه سپتامبر عرضه نخواهد شد و فروش آن به ماه اکتبر موکول می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-07-28 13:15

افزودن دیدگاه جدید