کد مطلب: 

207437

گواهینامه در فنلاند منسوخ می‌شود

فنلاند قصد دارد گواهینامه‌های معمول را منسوخ و به جای آن یک اپلیکیشن برای شهروندان ارائه کند. اطلاعات و عکس گواهینامه فرد در آن با توجه به اطلاعات مخازن دولتی تجدید می‌شود.
گواهینامه در فنلاند منسوخ می‌شود

به گزارش سیتنا به نقل از  نیواطلس، تلفن های هوشمند امروزه در همه جا کاربرد دارند. آنها مجهز به اپلیکیشن هایی می شوند که زندگی روزمره را جالب تر و البته ساده تر می کنند.

در همین راستا سازمان ایمنی حمل ونقل فنلاند (Transport Safety Agency) قصد دارد با استفاده از این ویژگی موبایل گواهینامه های فیزیکی را منسوخ کند. این سازمان قصد دارد با استفاده از یک اپلیکیشن نسخه دیجیتال گواهینامه را برای رانندگان فراهم کند.

درفنلاند هم مانند کشورهای دیگر، گواهینامه رانندگی نه تنها شایستگی راننده برای راندن وسیله را نشان می دهد بلکه  ابزاری برای شناسایی هویت فرد است.

اما گواهینامه های فیزیکی طی عمر ۳۰ ساله شان به ندرت تجدید می شوند. به همین دلیل اگر عکس روی کارت با صاحب آن همخوانی نداشته باشد یا اطلاعات آن قدیمی باشد، هیچ کاربردی نخواهند داشت.

درهمین راستا شرکت HiQ سوئد و Graet Apes فنلاند نمونه اولیه ای از یک اپلیکیشن موبایل طراحی کرده اند که به طور خودکار عکس و اطلاعات فرد را با توجه به مخازن سازمان هایی مانند پلیس یا کنترل پاسپورت تجدید می کند. این اپلیکیشن به طور آنی جریمه های کاربر را نیز یادآوری می کند.

اپلیکیشن مذکور Autoilija نام گرفته و تاکنون برای iOSعرضه شده و نسخه اندروید آن نیز در حال طراحی است. پس از دانلود این اپلیکیشن، با کمک اطلاعات ذخیره شده شهروندان فنلاندی در مخازن ملی، کاربر احراز هویت می شود.

پس از احراز هویت، اطلاعات گواهینامه رانندگی از یک سرور امن Transport Safety Agencyبازیافت و در کنار آخرین عکس فرد از یک سرور دولتی دیگر قرار می گیرد. سپس کاربر با انتخاب رمزی ۴ رقمی یا فناوری لمس اثر انگشت  و شناسایی صورت از گواهینامه رانندگی دیجیتال خود محافظت کند.

نمونه اولیه اپلیکیشن حاوی چندفناوری امنیتی ضد کلاهبرداری است. به عنوان مثال واترمارک پس زمینه گواهینامه رانندگی دیجیتال با حسگر ژیروسکوپ موبایل کاربر مرتبط می شود و بخش هایی مانند لوگو را متحرک می کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-02-07 09:15

افزودن دیدگاه جدید