کد مطلب: 

206705

FBI به ناتوانی در دسترسی به اطلاعات رمزنگاری‌شده اعتراف کرد

پلیس فدرال آمریکا (FBI ) اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۷ میلادی نتوانسته به اطلاعات رمزنگاری شده بیش از 7000 دستگاه الکترونیکی دسترسی پیدا کند.
FBI به ناتوانی در دسترسی به اطلاعات رمزنگاری‌شده اعتراف کرد

به گزارش سیتنا به نقل از وب سایت زد دی نت، کریستوفر ورای – رئیس پلیس فدرال آمریکا یا اف بی آی – در کنفرانسی که در دانشگاه فوردام نیویرک برگزار شد، عنوان کرد که دستگاه‌های الکترونیکی و گوشی‌های هوشمندی را که اطلاعات آنها رمزنگاری شده بود، نتوانسته رمزگشایی کند و تعداد این دستگاه‌ها نیز در مقایسه با سال گذشته میلادی افزایش بی سابقه‌ای یافته است.

این سازمان در تشریح این موضوع همچنین خاطر نشان کرد که تعداد 7775 دستگاه الکترونیکی رمزنگاری شده وجود دارد که این سازمان نتوانسته است به اطلاعات محرمانه و رمزنگاری شده آنها دسترسی پیدا کند.

طبق سخنان وی، این دستگاه‌های رمزنگاری شده مذکور همگی به طور مستقیم یا غیرمستقیم مربوط به موضوع یا تهدید خاصی بوده‌اند اما وی جزئیات و اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری را در این خصوص به زبان نیاورد.

این مساله که به اصطلاح "حالت تاریک" نامیده می‌شود، یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی اف بی آی به شمار می رود و این آمار و ارقام هم نخستین باری نیست که توسط روسا و مقامات بلندپایه پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) شنیده می‌شود بلکه دفعه‌های گذشته نیز رمزنگاری دستگاه‌های الکترونیکی روند تحقیقات این سازمان را با مشکلات و دشواری‌های بسیاری مواجه کرده بود.

وی در ادامه سخنانش افزود:"البته باید خاطر نشان کرد که هدف سازمان ما جاسوسی و دستیابی به اطلاعات خصوصی و شخصی کاربران عادی و نقض حریم شخصی آنان نیست و نخواهد بود بلکه هدف ما دسترسی به دستگاه‌های الکترونیکی آن دسته از کاربرانی است که به خراب کاری، اقدامات افراطی، تروریستی و جرم و جنایات مختلف دست می‌زنند و صلح و امنیت کشور و جهان را تهدید می‌کنند".

او ضمن اشاره به "معضل امنیتی بزرگ در جهان" عنوان کرد:"تعداد دستگاه‌های رمزنگاری شده که اف بی آی نتوانسته است به اطلاعات آن دست یابد، نسبت به دو سال گذشته به دو برابر رسیده است و این آمار می‌تواند گویای این حقیقت باشد که در سال جاری میلادی این تعداد به ۱۵ هزار دستگاه نیز افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد:"این اطلاعات در صورتی که رمزگشایی شوند، می‌توانند به نهادهای امنیتی و پلیس کمک‌های بسیار سازنده‌ای بکند چراکه می‌توان از آنها بعنوان کلیدی که رمز و راز قتل های زنجیره‌ای را باز می‌کند یا شواهدی که دست‌های پشت پرده را رو می‌کند، استفاده کرد".

این بحث دسترسی و بازیابی اطلاعات دستگاه‌های رمزنگاری شده از سال ۲۰۱۶ آغاز شد؛ زمانی که وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا شرکت اپل را مجبور کرد که درگاهی برای رمزگشایی آیفون سعید فاروق ایجاد کند. سعید فاروق کسی بود که به همراه همسرش تاشفن مالیک، ۱۴ نفر را در سال ۲۰۱۵ در کالیفرنیا به ضرب گلوله از پای درآورد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-01-22 15:12

افزودن دیدگاه جدید