کد مطلب: 

205566

کره شمالی اتهام حملات سایبری را رد کرد

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در پاسخ به ادعاهای آمریکا علیه این کشور مبنی بر نقض امنیت جهانی اظهار کرد که پیونگ یانگ هیچ ارتباطی با حملات سایبری اخیر نداشته است.
کره شمالی اتهام حملات سایبری را رد کرد

به گزارش سیتنا به نقل از رویترز، رسانه های ملی کره شمالی جوابیه سخنگوی وزارت امور خارجه پیونگ یانگ را منتشر و اعلام کردند که کره شمالی هر گونه ارتباطی با حملات سایبری اخیر که به بانک ها، سازمان های دولتی و مالی و همچنین بیمارستان های جهان از جمله ایالات متحده آمریکا خسارات جبران ناپذیری را وارد کرده، رد می کند.

وی همچنین در ادامه تاکید کرد :« ما لزومی نمی بینیم به ادعاهای بی اساس و اتهام زنی های آمریکایی ها پاسخ دهیم اما باید بگوییم که کره شمالی هرگز در حملات سایبری که اخیرا رخ داده، دخیل نبوده است».

در چند ماه گذشته به دنبال بالا گرفتن آتش منازعات و جنگ لفظی میان ایالات متحده آمریکا و کره شمالی، این دو کشور همواره یکدیگر را به بی ثباتی متهم و به حملات سایبری و نظامی تهدید می کردند.

تاکنون کره شمالی همواره متهم ردیف اول یکی از معروف ترین و هولناک ترین حملات سایبری به شمار آمده است که در سال جاری ۲۰۱۷ میلادی رخ داد و موسوم به حمله سایبری واناکرای wannacry بود.

تام باسِرت – مشاور ارشد امنیتی کاخ سفید – روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که غول‌های تکنولوژی آمریکایی نظیر فیس بوک و مایکروسافت طی هفته گذشته، بارها جلوی حملات سایبری را که از سوی هکرهای کره شمالی انجام شده است، گرفته اند و مانع نفوذ، دسترسی و در نتیجه خراب کاری آنها شده اند.

وی در کنفرانس مطبوعاتی کاخ سفید پیونگ یانگ را به حمله سایبری بزرگ واناکرای متهم کرد که در ماه مه سال جاری میلادی رخ داد و به خاطر آن سازمان ها و شرکت‌های بسیاری آسیب‌های جبران ناپذیری را متحمل شدند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-12-23 09:42

افزودن دیدگاه جدید