کد مطلب: 

205104

نیروی سابق آژانس امنیت ملی آمریکا به تسهیل حمله هکری روس‌ها محکوم شد

اگر چه آژانس امنیت ملی آمریکا در زمینه مقابله با مشکلات امنیتی روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد، اما حداقل موفق به شناسایی یکی از کارمندان متخلف خود شده است.
نیروی سابق آژانس امنیت ملی آمریکا به تسهیل حمله هکری روس‌ها محکوم شد

به گزارش سیتنا به نقل از انگجت، این آژانس یکی از کارکنان خود به نام Nghia Pho را مجرم تشخیص داده است، زیرا وی برخی اسناد و اطلاعات طبقه بندی را که بعدها توسط مقامات اطلاعاتی روسیه هک شد را به منزل خود آورده بود و در آنجا از این اسناد نگهداری می کرد.

انتظار می رود این فرد به زندان محکوم شود. البته هنوز مشخص نیست وی چندین سال را در زندان به سر خواهد برد. وی در تاریخ 6 آوریل در دادگاه محکوم شد.

در حالیکه بر طبق قانون حداکثر میزان محکومیت درنظر گرفته شده در این شرایط 10سال است، احتمالا این فرد 8 سال را در زندان به سرخواهد برد.

او مجموعه ای از اطلاعات فیزیکی و دیجیتال را طی سال های 2010 و 2015 در منزل خود نگهداری کرده بود و هکرهای روس با دستکاری نرم افزار ضدویروس کاسپراسکای توانستند به این داده های ذخیره شده در رایانه شخصی او دسترسی یابند. هنوز مشخص نیست آیا کاسپراسکای از این رویداد مطلع بوده است یا خیر.

پیش از این کاسپراسکای اعلام کرده بود که برای مدت مختصری برخی داده های آژانس امنیت ملی آمریکا را در اختیار داشته، اما مشخص نیست این دو موضوع با یکدیگر ارتباطی دارند یا خیر.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-12-03 10:18

افزودن دیدگاه جدید