کد مطلب: 

200714

کرم «وانا کرای» فعالیت شرکت ها و دولت های آسیایی را مختل کرد

دولت ها و شرکت های آسیایی گزارش هایی از بروز اختلالاتی از ناحیه حمله کرم باج افزار «وانا کرای» داده اند.
کرم «وانا کرای» فعالیت شرکت ها و دولت های آسیایی را مختل کرد

به گزارش سیتنا به نقل از رویترز، دولت ها و شرکت های آسیایی گزارش هایی از بروز اختلالاتی از ناحیه حمله کرم باج افزار «وانا کرای» داده اند، اما با توجه به اینکه بعد از تعطیلات آخر هفته کارمندان بیشتری اقدام به باز کردن ایمیل های کاری خود کرده اند، کارشناسان امنیت سایبری نسبت به آلودگی سیستم های رایانه ای بیشتری هشدار می دهند.

در چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان، سیستم های پرداخت و خدمات دولتی مواردی از قطع ارتباط به دلیل حمله این باج افزار گزارش کرده اند، اما تعداد این گزارش ها بسیار کمتر از پیش بینی های قبلی بوده است. موارد اختلال در بقیه کشورهای آسیایی از جلمه ژاپن، هند، کره جنوبی و استرالیا نیز پایین بوده است.

کرم «وانا کرای» که روز جمعه حمله خود را آغاز کرد، صدها هزار رایانه را در بیش از 150 کشور جهان قفل کرده و موجب آسیب دیدن کارخانجات، بیمارستان ها، فروشگاه ها و مدارس سراسر جهان شده است.

هرچند میزان تاثیر گذاری این کرم اینترنتی بر نهادهای آسیایی در روز دوشنبه کمتر از چیزی بوده که پیش بینی می شده، اما متخصصان صنعتی ریسک های احتمالی ناشی از این ریسک در آینده را دور از انتظار نمی دانند. آنها افزودند، شرکت هایی که از این کرم آسیب دیده اند ممکن است از علنی کردن این آسیب ها ابا داشته باشند.

تیم ولسمور، مدیر شرکت ترت اینتلیجنس، که در زمینه امنیت سایبری فعال است گفت: «ما به دنبال قربانیان احتمالی هستیم و همچنان شاهد قربانیان زیادی در منطقه آسیا اقیانوسیه هستیم. اما این یک حمله جهانی بوده و نه یک حمله هدفمند به یک منطقه خاص.»

میشائیل گازلی، مدیر موسسه نتورک باکس هم گفت، ما همچان «مین های زیادی» داریم که در صندوق پیام های ایمیلی افراد در این منطقه منتظر باز شدن هستند. اصلی ترین شیوه گسترش این کرم اینترنتی از طریق ارسال ایمیل به کاربران بوده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-05-16 14:32

افزودن دیدگاه جدید