کد مطلب: 

200706

بیشترین آلودگی به باج‌افزار wannacryp در تهران و اصفهان

بیشترین آلودگی از طریق باج‌افزار wannacryp را به ترتیب متعلق به اپراتورهای ارتباطی، سلامت و پزشکی و دانشگاهی و بیشترین استان‌های آلوده را تهران و اصفهان اعلام کرد.
بیشترین آلودگی به باج‌افزار wannacryp در تهران و اصفهان

به گزارش سیتنا، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: بیشترین آلودگی از طریق این باج‌افزار به ترتیب متعلق به اپراتورهای ارتباطی، سلامت و پزشکی و دانشگاهی بوده و بیشترین استان‌های آلوده، تهران و اصفهان است.

تاکنون از سوی مرکز ماهر، به بیش از 50 اپراتور و سازمان که بیشترین آلودگی را داشته‌اند، علاوه بر اعلان از طریق نامه‌های رسمی، به‌صورت تلفنی مشاوره‌های لازم در جهت پیشگیری و مقابله با باج‌افزار wannacrypt ارائه‌شده است.

همچنین طی سه روز گذشته، 500 درخواست راهنمایی از سوی بخش‌های مختلف مطرح‌شده که اقدام‌های لازم برای افزایش سطح آگاهی متقاضیان و فعالیت‌های موردنیاز برای پیشگیری و مقابله با این پدید صورت گرفته است.

به‌روزرسانی سیستم‌عامل ویندوز، پشتیبان گیری از اطلاعات مهم و حیاتی سیستم‌ها، به‌روزرسانی آنتی‌ویروس‌ها و اطلاع‌رسانی به کاربران جهت عدم اجرای فایل‌های پیوست ایمیل‌های ناشناس، غیرفعال کردن پروتکل SMB، در سیستم‌عامل ویندوز در صورت عدم به‌روزرسانی یا نصب وصله‌ها، بستن پورت‌های 445 و 139 از طریق فایروال سیستم‌عامل ویندوز و خودداری از باز کردن ایمیل‌های مشکوک و ناشناس، ازجمله راهکارهای فنی ارائه‌شده در این حوزه است.

کاربران می‌توانند برای دریافت آخرین اطلاعات و راهنمایی‌ها در خصوص پیشگیری و مقابله با باج‌افزار wannacrypt به آدرس اینترنتی سایت مرکز ماهر به نشانی WWW.CERTCC.IR مراجعه کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-05-16 10:17

افزودن دیدگاه جدید