کد مطلب: 

200352

هشدار گوگل درباره صفحات HTTP

گوگل تلاش مى‌کند تا رمزنگارى داده‌ها را در سایت‌هاى اینترنتى توسعه دهد، به همین دلیل از ماه اکتبر مرورگر گوگل کروم به تمامى صفحات HTTP هشدار امنیتى نشان خواهد داد.
هشدار گوگل درباره صفحات HTTP

به گزارش سیتنا به نقل از آى تى ورلد، این بدان معناست که گوگل کروم براى صفحات HTTP در نوار آدرس عبارت “not secure” را نمایش خواهد داد.  این هشدار به صورت پیش فرض براى تمامى صفحات HTTP نمایش داده خواهد شد. این درحالى است که در گذشته این هشدار‌ها تنها در زمان ورود رمز عبور و اطلاعات کارت اعتبارى، در صفحات HTTP نمایش داده مى‌شد.

گوگل مى‌گوید: در نهایت ما قصد داریم هشدار “not secure” را براى تمامى صفحات HTTP نمایش دهیم.

خطرى که صفحات HTTP دارد این است که اطلاعات ارسالى به آنها رمزنگارى نمى‌شود و اطلاعات قابل جاسوسى و سرقت است. هکرها مى‌توانند از طریق مسیریاب‌هاى اینترنتى، جاسوسى از شبکه‌هاى WIFI عمومى و حملات مستقیم به کاربران از طریق سرویس‌هاى وب، داده‌ها را جداسازى و سرقت نمایند.

شرکت گوگل مى‌گوید: رمز عبور و اطلاعات بانکى تنها اطلاعاتى نیستند که باید محفوظ بماند بلکه هر اطلاعاتى که کاربر در صفحات وب درج مى‌کند نباید در دسترسى قرار داشته باشد.

وب سایت‌هاى مهمى مانند گوگل، یاهو و ... به پروتکل HTTPS منتقل شد‌ه‌اند. HTTPS پروتکل امن‌ترى است که اتصال به اینترنت را رمزنگارى مى‌کند.

اما در شرایطى که HTTPS  پروتکل غالب در سطح وب است، همه وب سایت‌ها آن را نپذیرفته اند. به همین دلیل گوگل درباره ناامنى آن به کاربران هشدار مى‌دهد. این هشدار گوگل به اپراتورهاى سایت‌هاى اینترنتى فشار مى‌آورد که یا به جرگه HTTPS به پیوندند یا با کاهش ترافیک مواجه شوند.

شرکت گوگل مى‌گوید که در صفحات HTTP حاوى فرم‌هاى رمز عبور و اطلاعات بانکى کاهش 23 درصدى را مشاهده کرده‌ و براى کمک به توسعه دهندگانى که علاقه مند به استفاده از HTTPS باشند، امکاناتى را ایجاد کرده‌است. همچنین مرورگر موزیلا فایرفاکس نیز اقدامات مشابه اى را براى هشدار به کاربران در این رابطه انجام داده‌است.

مترجم: سینا بیات

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-05-04 18:46

افزودن دیدگاه جدید