کد مطلب: 

200327

سوءاستفاده فیس بوک از نوجوانان غمگین برای نشر آگهی

فیس بوک با سوءاستفاده از اطلاعاتی که در مورد کاربرانش دارد تلاش می‌کند آگهی‌های تبلیغاتی متنوعی را به آنان بفروشد.
سوءاستفاده فیس بوک از نوجوانان غمگین برای نشر آگهی

به گزارش سیتنا به نقل از تکنولوژی ریویو، این شرکت با بررسی شرایط کاربران و به خصوص نوجوانانی که در شرایط احساسی و عاطفی خوبی نیستند تلاش می کند تا آگهی هایی را برایشان ارسال کند که آنان را به خرید محصولات تبلیغ شده تشویق می کند.

برخی سایت های خبری اسنادی را منتشر کرده اند که نشان می دهد این شبکه اجتماعی با استفاده از الگوریتم های مورد استفاده خود می تواند مشخص کند که کاربران کم سن وسال از نظر روحی در چه حال و هوایی هستند و در نتیجه آگهی دهندگان می توانند در لحظاتی که جوانان به تقویت روحی نیاز دارند تبلیغاتی مرتبط را برای آنها ارسال کنند.

بر طبق این سند فیس بوک می تواند وجود حالت های زیر را در نوجوانان و بر مبنای پست ها و عکس های ارسالی آنان تشخیص دهد: بی ارزش بودن، احساس عدم امنیت کردن، شکست خوردگی، هیجان، حماقت، بی مصرف بودن، فشار روحی، شکست و دستپاچگی.

فیس بوک با شناسایی نوجوانانی در استرالیا و نیوزلند که چنین حال و هوایی دارند آگهی هایی با تبلیغ محصولات یا خدمات افزایش دهنده روحیه نمایش می دهد تا آنان به خرید محصولات یا دریافت خدمات یاد شده ترغیب شوند. این روش برای افرادی کم سن و سال و حتی 14 ساله هم به کار گرفته شده است. سند افشا شده تنها مربوط به این دو کشور است ولی به احتمال زیاد فیس بوک از این روش در دیگر نقاط جهان هم استفاده می کند.

فیس بوک در واکنش به انتشار این سند، ابتدا آن را فرایندی شکست خورده توصیف کرد که دیگر اجرا نمی شود. اما بعد از مدتی مطالب منتشر شده بر این اساس را گمراه کننده دانست و تاکید کرد که ارسال آگهی های هدفمند برای کاربران بر منبای وضعیت احساسی و عاطفی آنها صورت نمی گیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-05-02 17:20

افزودن دیدگاه جدید