کد مطلب: 

199322

آمریکا برای دریافت جریمه میلیاردی از هوآوی چین دندان تیز کرد

گروهی از قانونگذاران جمهوری خواه آمریکایی قصد دارند از دولت ترامپ بخواهند تا در مورد یک شرکتی که احتمالا همانند شرکت زد تی ای چین تحریم ها علیه ایران را نقض کرده تحقیق کند و هویت آن را افشا نماید.
آمریکا برای دریافت جریمه میلیاردی از هوآوی چین دندان تیز کرد

به گزارش سیتنا به نقل از بلومبرگ، گروهی از قانونگذاران جمهوری خواه آمریکایی قصد دارند از دولت ترامپ بخواهند تا در مورد یک شرکتی که احتمالا همانند شرکت زد تی ای چین تحریم ها علیه ایران را نقض کرده تحقیق کند و هویت آن را افشا نماید.

شرکت زد تی ای ماه گذشته اعتراف کرد که محصولات تولیدی شرکت های آمریکایی را بر خلاف تحریم ها به ایران صادر کرده و پذیرفت که 1.2 میلیارد دلار جریمه پرداخت نماید. رابرت پیتنگر، نماینده جمهوری خواه کارولینای شمالی، مایک راجرز، نماینده آلاباما و 8 قانونگذار دیگر کنگره با ارسال نامه ای از وزارت بازرگانی آمریکا خواسته اند تا در مورد فعالیت های یک شرکت دیگر که به گفته مقامات شرکت زد تی ای، آن شرکت هم تحریم های صادراتی آمریکا را نقض کرده تحقیق نماید.

بر اساس سندی که در سایت اینترنتی وزارت بازرگانی آمریکا منتشر شده، از این شرکت به عنوان «اف 7» یاد شده است. در نامه قانونگذاران آمریکایی خاطر نشان شده که در گزارش های رسانه ای منتشر شده، شباهت های بین شرکت مذکور و شرکت هوآوی تکنولوژیز پررنگ شده است. این شرکت بزرگترین شرکت چینی تولید کننده تجهیزات شبکه ای است.

در این نامه آمده است: «در صورتی که دولت به این نتیجه برسد که اقدام خلاف قانونی اتفاق افتاده، ما قویا از مسئول تلقی کردن شرکت اف 7 حمایت می کنیم... ما باید علنا هویت شرکت هایی را که قانن را نقض می کنند افشا کنیم.»

جیمز روکاس، سخنگوی وزارت بازرگانی آمریکا گفت: «ما در مورد مسائل مربوط به اعمال قانون که در حال کار بر روی آن هستیم یا نیستیم، اظهار نظری نمی کنیم.»

شرکت هوآوی چین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «هوآوی هیچ نظری در این باره ندارد. هوآوی از تمامی قوانین و مقررات لازم الاجرای کشورهای محل فعالیتش از جمله قوانین کنترل و تحریم صادرات سازمان ملل، آمریکا و اتحادیه اروپا تبعیت می کند.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-04-15 14:55

افزودن دیدگاه جدید