کد مطلب: 

199242

اینترنت کاربران در بوته‌ آزمایش

کاربران اینترنتی اگر بخواهند از سرعت و کیفیت خدمات اینترنتی ارائه‌شده به خود اطمینان حاصل کنند، می‌توانند از سامانه‌ای که در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار دارد، برای این کار استفاده کنند.
اینترنت کاربران در بوته‌ آزمایش

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، کاهش قیمت اینترنت داخلی نسبت به اینترنت بین‌المللی از ثمرات شبکه ملی اطلاعات به شمار می‌رود و کاربران می‌توانند آمار مربوط به مصرف خود را از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی دریافت کنند. بنابراین اگر از خدمات شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت راضی نیستید و یا در میزان حجم مصرفی خود شک و شبهه‌ای دارید، می‌توانید از طریق نرم‌افزار محاسبه تعرفه سرویس اینترنت پرسرعت (ADSL)، به مصرف اینترنت خود نظارت داشته باشید و در صورت لزوم شکایت کنید.

با دو قیمتی شدن اینترنت برای شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی، کاربران اینترنتی می‌توانند دو برابر ترافیک خارجی از ترافیک داخلی استفاده کرده و آمار مصرف میزان ترافیک داخلی و خارجی را از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات خواستار شوند و تحقق این وعده‌ها را در خدمات دریافتی و وجه پرداختی خود مشاهده کنند.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با توجه به اهمیت موضوع سنجش سرعت و کیفیت اینترنت پرسرعت، سامانه‌ای را ایجاد کرده که توسط اپراتورها در این بخش متمرکز و ساماندهی شده است. مشترکان به منظور سنجش سرعت و کیفیت، می‌توانند اپراتور سرویس‌دهنده خود را در این بخش انتخاب و نسبت به سنجش پارامترهای سرویس خود اقدام کنند.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با راه‌اندازی نرم‌افزاری به اسم محاسبه تعرفه سرویس اینترنت پرسرعت (ADSL) در کنار سامانه ۱۹۵،  این امکان را برای کاربران فراهم کرده است که به واسطه آن قادر به محاسبه کف و سقف سرویس ADSL و WiFi خود شده و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت، اقدام به شکایت کنند.

این نرم‌افزار در دو نسخه ویندوزی (برای ویندوز ۷ و بالاتر و در نسخه‌های پائین‌تر ویندوز با نصب نرم‌افزار .net) و اندرویدی تهیه شده و کاربران می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی به آدرس www.cra.ir آن را دانلود و نصب کنند.

به گفته حسین فلاح جوشقانی- معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- این نرم‌افزار برای تسهیل و شفاف‌سازی نظارت مشترکان بر تعرفه ارائه خدمات اینترنت پرسرعت از طریق فناوری‌های ADSL و WiFi و کسب اطلاعات لازم از تعرفه سرویسی که قصد خرید آن را دارند، طراحی شده است.

تعرفه ارائه خدمات اینترنت پرسرعت ADSL و WiFi در مصوبه ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که در تاریخ ۲۲ خرداد ماه سال 1395 به تصویب رسید، تعیین شده است و با استفاده از این نرم‌افزار تعرفه کاربران درصورت مشاهده هرگونه مغایرت در نرخ ارائه خدمات توسط دارندگان پروانه ADSL و WiFi می‌توانند با مراجعه به سامانه پاسخگوئی به شکایات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به آدرس www.۱۹۵.ir و یا تماس تلفنی با شماره ۱۹۵، شکایت خود را ثبت و پیگیری کنند.

سامانه پاسخگویی ۱۹۵ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات راه­‌اندازی شده و راهی برای ثبت شکایات مربوط به نارضایتی از خدمات اینترنتی است. با استفاده از این سامانه، مردم در هر جای ایران می‌توانند درخواست‌هایی را که از اپراتورها دارند از لحاظ کیفیت یا عدم دسترسی و غیره وارد سامانه کرده و از خدماتی که مورد رضایتشان نیست شکایت کنند.

همچنین سامانه ۱۹۵ زمان پاسخ‌گویی خود به شکایات را کاهش داده است و به گفته حسن مهدوی - مدیرکل دفتر بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در حال حاضر با فرآیندهای انجام‌شده، با میانگین حدود ۲۰ هزار شکایت در سال زمان پاسخگویی به کمتر از ۱۰ روز رسیده است، بنابراین در صورت ثبت شکایت کاربران در سامانه به گفته این سازمان موظف است در کمتر از ۱۰ روز به بررسی شکایات ثبت‌شده بپردازد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-04-10 18:40

افزودن دیدگاه جدید