کد مطلب: 

197281

نیمی از سیمکارت‌های واگذار شده اپراتورها، غیرفعال و خاموش هستند

طبق آخرین آمارهای ارائه شده، ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران در حالی به ۱۶ر۱۰۱درصد می‌رسد که همچنان نیمی از سیمکارت‌ها در حالت غیرفعال و خاموش به سر می‌برند.
نیمی از سیمکارت‌های واگذار شده اپراتورها، غیرفعال و خاموش هستند

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، تا پایان آذر امسال در ایران بیش از ۱۵۱میلیون و ۶۸۲هزار سیمکارت واگذار شده که از میان این تعداد تنها ۸۰میلیون و ۶۱۳هزار و ۸۴شماره در حالت فعال قرار دارند، اما بررسی تفکیکی شماره‌های واگذار شده از سوی اپراتورهای مختلف گویای آن است که اپراتور اول ارتباطی یا شرکت ارتباطات سیار تا پایان آذر امسال ۱۸میلیون و ۶۱۹هزار و ۱۸۵خط دائمی واگذار کرده است.
همچنین شرکت ارتباطات سیار ۴۷میلیون و ۲۴۶هزار و ۱۱۲سیمکارت اعتباری وارد بازار کرده و مجموع خطوط دائمی و اعتباری واگذار شده از سوی این اپراتور به ۶۵میلیون و ۸۶۵هزار و ۶۹۷شماره می‌رسد، اما از میان سیمکارت‌های دائمی اپراتور اول ۱۵میلیون و ۲۵۳هزار و ۱۰۸شماره در حالت فعال قرار دارند.
در میان سیمکارت‌های اعتباری همراه اول هم ۳۱میلیون و ۹۴۴هزار و ۵۵۵شماره در حالت فعال قرار دارد. بدین ترتیب در مجموع ۴۷میلیون و ۱۹۷هزار و ۸۶۳مشترک فعال برای اپراتور سوم ثبت شده و اینگونه اعلام شده است که ضریب نفوذ همراه اول ۲۳ر۵۹درصد است.
اما اپراتور دوم یا ایرانسل تا پایان آذر سال جاری بالغ بر ۷۹۱هزار و ۵۷۵خط دائمی واگذار کرده است. خطوط واگذار شده اعتباری ایرانسل هم حدود ۷۸میلیون و ۲۰۵هزار و ۵۷۴شماره اعلام شده است.
بدین ترتیب در مجموع اپراتور دوم ۷۸میلیون و ۹۹۷هزار و ۱۴۹شماره دائمی و اعتباری وارد بازار کرده است که از این میان تعداد خط‌ های دائمی فعال ایرانسل ۳۱۴هزار و ۳۶۳شماره اعلام شده است.
همچنین اپراتور دوم ۳۱میلیون و ۱۲۱هزار و ۹۳۵مشترک اعتباری فعال دارد که با این آمار در مجموع تعداد مشترکان فعال دائمی و اعتباری اپراتور دوم به ۳۱میلیون و ۴۳۶هزار و ۲۹۸مشترک می‌رسد و ضریب نفوذ ۴۵ر۳۹درصد برای این اپراتور اعلام شده است.
اپراتور سوم یا رایتل هم طی مدتی که از فعالیت آن می‌گذرد ۱۶۲هزار و ۲۳۹خط دائمی واگذار کرده و تعداد خطوط واگذار شده اعتباری آن به ۶ میلیون و ۱۰۴هزار و ۹۷۹شماره می‌رسد. همچنین رایتل تا پایان آذر سال جاری ۵۵۲هزار و ۹۴خط دیتا واگذار کرده که در مجموع تعداد سیمکارت‌های واگذار شده این اپراتور به ۶ میلیون و ۸۱۹هزار و ۳۱۲شماره می‌رسد.
در این میان تعداد مشترکان فعال دائمی رایتل ۴۷هزار و ۸۱مشترک اعلام شده و طبق آمارها اپراتور سوم یک میلیون و ۷۷۱هزار و ۶۲۸مشترک فعال اعتباری در ۱۶۰هزار و ۲۱۴مشترک فعال دیتا دارد. بدین ترتیب مجموع مشترکان فعال اپراتور به یک میلیون و ۹۷۸هزار و ۹۲۳نفر می‌رسد. همچنین طبق آمارهای اعلام شده ضریب نفوذ شماره‌های اپراتور سوم به ۴۸ر۲درصد رسیده است.
این آمارها نشان می دهد همچنان حدود نیمی از سیمکارت‌های واگذار شده کشور در حالت غیرفعال وجود دارند، حال آنکه نامبرینگ در هر یک از کشورها نوعی دارایی با ارزش حساب شده و از ارزش و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-03-08 17:29

افزودن دیدگاه جدید