کد مطلب: 

190911

نیمی از ۲۰ هزار کارمند شرکت مخابرات در آستانه‌ی خروج

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران به ابهام درباره احتمال تکرار تجربه ناموفق ایجاد و انحلال شرکت ارتباطات ثابت این بار در انحلال 30 شرکت مخابرات استانی پاسخ داد.
نیمی از ۲۰ هزار کارمند شرکت مخابرات در آستانه‌ی خروج

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری فارس، چندی پیش هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران به تبعیت از تشکیل شرکت سودده ارتباطات سیار، تصمیم به تشکیل شرکت ارتباطات ثابت گرفت.

شرکت ارتباطات ثابت عهده‌دار بخش دیتا و ثابت در مخابرات ایران شد و با این وظیفه از ابتدا اعتراض‌هایی از سوی شرکت‌های مخابرات‌های استانی مبنی بر موازی کاری این دو شرکت ابراز شد.

آنها اعلام می کردند که شرکت ارتباطات ثابت در واقع قصد انجام همان کار‌هایی را دارد که در مسئولیت مخابرات‌های استانی است.

مدتی نگذشت که هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران از این تصمیم پشیمان شد و دستور به انحلال و ادغام شرکت ارتباطات ثابت با شرکت مخابرات ایران داد و شرایط به حالت قبل بازگشت.

اکنون در این باره رسول سرائیان مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در پاسخ به خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس درباره اینکه آیا تضمینی وجود دارد که تجربه شرکت ارتباطات ثابت درباره شرکت‌های مخابرات استانی تکرار نشود و در آینده بار دیگر شاهد احیای این 30 شرکت نباشیم،‌ اظهار داشت: 30 شرکت مخابرات استانی 20 سال پیش و به فراخور شرایط و زمان ایجاد شده‌اند که اکنون تغییرات حوزه ICT حرکت به سمت این تغییرات را اجباری کرده است.

به گفته وی، این تغییر توصیه 4 مشاور خارجی شرکت مخابرات ایران بوده است.

وی گفت: اما ساختار یک وسیله است همچنان که اکنون تصمیم به این تغییر گرفته‌ایم شاید در آینده به تصمیمات دیگری برسیم و اساسا اگر این ساختار نیز به تناسب شرایط زمانی تغییر نکند اشتباه است.

سرائیان در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است در آینده شاهد تشکیل دوباره شرکت‌های مخابرات استانی باشیم، گفت: خیر، دیگر شرکت‌های مخابرات استانی با این ساختار احیا نخواهند شد. اما ممکن است در آینده نیاز به شرکت دیگری مانند شرکت دیجیتال باشد که ایجاد این شرکت‌ها در زمان خود غیرقابل اجتناب خواهد بود.

به گفته وی، 19 شرکت مخابرات استانی زیان‌ده هستند و این انحلال و ادغام به آنها کمک خواهد کرد.

*نیمی از 20 هزار کارمند مخابرات در آستانه خروج

سرائیان همچنین در پاسخ به سوالات دیگری درباره احتمال تغییر تعداد کارمندان مخابرات‌های استانی بعد از انحلال گفت: شرکت مخابرات ایران 20 هزار کارمند مستقیم دارد که 50 درصد آنها با بیش از 25 سال سابقه کار هستند. استراتژی شرکت بر این است که درعین حال که اجباری برای خروج این افراد نباشد ارائه مشوق‌های بازنشستگی ادامه یابد.

*احصا نتایج تغییر تعرفه‌ تلفن و اینترنت پس از صدور اولین سری قبوض در نیمه مهر

وی همچنین درباره تغییر درآمدهای مخابرات پس افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت، کاهش تعرفه اینترنت موبایل و کاهش تعرفه اینترنت ثابت، گفت: نتایج از نیمه مهر ماه و پس از صدور اولین قبض‌ها، قابل احصا خواهد بود.

*یک ماه زمان برای واگذاری تلفن ثابت زمان زیادی نیست

سرائیان در پاسخ به سوال دیگری درباره زمان طولانی انتظار برای دریافت تلفن ثابت که در گذشته به روز بود و اکنون از یک ماه تا 3 سال طول می‌کشد، گفت: با توجه به هزینه 700 هزار تومانی ایجاد هر خط تلفن ثابت، یک ماه زمان برای واگذاری خط زمان زیادی نیست. در مرکزی که تا 3 سال نوبت ایجاد شده است موضوع باید بررسی شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-09-14 17:54

دیدگاه‌ها

تصویر احویزادگان محمد کریم
گرفتن 200000 تومان برای دایری یک شماره تلفن ثابت هنوز به تائیید سازمان حمایت نرسیده و حتی به پس ندادن ودایع گذشاه هم ایراد گرفته شده ولی شرکت مخابرات ایران اعتنائی به نهاد های نظارتی ندارد و از 19 مرداد دفاتر این 200000 تومان را به ناحق از ملت مطالبه میکنند جناب سرائیان مسئولیت این تخلف با کیست ؟
ارسال شده توسط احویزادگان محمد کریم در 25 شهريور 95 - 18:35

افزودن دیدگاه جدید