کد مطلب: 

187748

انتقاد شدید مدیرعامل آمازون از دونالد ترامپ

جف بزوس مدیرع امل آمازون در سخنرانی اخیر خود طی مراسمی در کنفرانس تکنولوژیک Code اشاره کرد که دلیل اصلی او برای تملک روزنامه واشنگتن پست این بوده است که این روزنامه یکی از بهترین رصد کنندگان و ناظران قدرتمند دولت است.
انتقاد شدید مدیرعامل آمازون از دونالد ترامپ

به گزارش سیتنا به نقل از تابناک، جف بزوس آمازون را تبدیل به یکی از غول های بزرگ تجارت الکترونیک و تکنولوژی های رایانه ای کرده است. اما اکنون بلند پروازی های این فرد حتی از این هم فراتر میرود و با دخیل کردن پروژه های جدید در دستور کار خود به دنبال اثر گذاری اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی بیشتری است.

آقای بزوس طی سخنرانی که در کنفرانس Code داشت موضوعات مختلفی از حریم خصوصی، تا نجات زمین و تصمیم خود برای خریداری کردن و تحت تملک در آوردن روزنامه واشنگتن پست در سال 2013 را تشریح کرد.

وی اشاره کرد که دلیل اصلی برای خرید روزنامه واشنگتن پست، تبدیل کردن آن به یک روزنامه ملی و جهانی قدرتمندتر است و همچنین این که واشنگتن پست یکی از قدرتمندترین ناظران دولت در ایالات متحده میباشد.

وی همچنین نظر خود را در مورد چالش بین حریم خصوصی و امنیت ملی آمریکا را تشریح کرد و نام آن را «مسئله زمانه ما» گذاشت و اذعان کرد که آمازون در ماجرای اخیر میان اپل و اف بی آی بر سر رمزگشایی آیفون سن برناردینو طرف اپل را گرفته و به حمایت از این شرکت پرداخته است.

این سخنان بزوس در حالی بود که هم وی و هم شرکت اش در حوزه های جدیدی به فعالیت پرداخته اند. بعد از یک دوره سخت که میزان فروش آمازون به شدت کاهش پیدا کرد و دستگاه هوشمند Fire Phone نتوانست انتظارات را برآورده کند، این شرکت بار دیگر در حال اوج گیری است. شرطی که بزوس بر سر خدمات کلاود در آمازون بست اکنون میوه برپار 10 میلیارد دلار در سال را برای این شرکت ثمر داده است و آمازون را به سمت رکورد درآمدی در طول تاریخ خود طی فصل اول 2016 رهنمون شد. این در حالی است که تلاش های تکنولوژیک اخیر این شرکت نظیر ساخت و طراحی Echo نیز با بازخوردای بسیار خوبی در فضای فناوری روبرو شده است.

همچنین موفقیت های واشنگتن پست تحت مدیریت بزوس نیز غیر قابل انکار است. تحت مدیریت وی میزان بازدید کنندگان آنلاین این روزنامه افزایش یافته است و در ماه آوریل افزایشی برابر با 30 درصد در حوزه بازدید دیجیتالی داشته است.

در همین حال طی هفته گذشته دونالد ترامپ نامزد تقریبا قطعی جمهوری خواهان در انتخابات آمریکا حملات شدیدی به بزوس داشته است که طی آن وی را متهم به فرارمالیاتی و سوء استفاده از روزنامه واشنگتن پست برای جلوگیری از تحقیق و تفحص از آمازون کرده است.

بزوس در همان زمان اتهامات بی مدرک ترامپ را محکوم کرد و گفت: این شیوه خوبی برای رفتار یک کاندیدای انتخاباتی نیست و وی از تحقیق و تفحص در باره آمازون استقبال میکند. روز گذشته نیز بزوس همین موارد را یادآور شد و گفت: برای آقای ترامپ شایسته نیست که رسانه هایی که به انتقاد از وی میگردازند را فلج یا مایوس کند.

وی تاکید کرد: این یک واقعیت است که دنیایی ما جایی است که نیمی از جمعیت آن اگر از رهبران انتقاد کنند روانه زندان یا بد تر از آن خواهند شد. اما ما در یک دموکراسی شگفت انگیز با آزادی خارق العاده بیان زندگی میکنیم و یک کاندیدای ریاست جمهوری باید از آن خوشحال باشد و استقبال کند.

با این همه فعالیت های بزوس تنها شامل فرهنگ عمومی و تکنولوژیهای عمومی نمیشود. وی مالک پروژه Blue Origin یعنی رقیب اصلی Space X است که مدتها قبل از رقیب توانسته بود موشک خود را با موفقیت به فضا پرتاب کرده و به سلامت فرود آورد.

وی بر این باور است که رشد جمعیت و فشار دسترسی به انرژی رسیدن به یک صلح پایدار را مشکل میکند و برای نجات زمین نیز پیشنهاد کرده است که در دل فضا منطقه های صنعتی ایجاد شود تا زمین از این وضعیت آشفته رهایی یابد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-06-02 14:26

افزودن دیدگاه جدید