کد مطلب: 

185811

قفل آیفون «سن برناردینو» همزمان با ابهت اپل شکست!

اعلام این نکته از سوی اف بی آی که این نهاد در نهایت و بدون کمک گرفتن از اپل قادر به رمزگشایی از آیفون بوده است، ضربه ای بزرگ بر جبهه اپل بود، زیرا کاربران و مشتریان این شرکت اکنون به این نتیجه رسیده اند که قادر به صیانت و حفاظت از داده های خصوصی خود نیستند. در عین حال، اکنون اپل در شرایطی قرار گرفته که به درستی نمی داند چگونه باید امنیت گوشی هوشمند خود را بازگرداند.
قفل آیفون «سن برناردینو» همزمان با ابهت اپل شکست!

به گزارش سیتنا، تابناک نوشت: دولت ایالات متحده به تازگی اعلام کرده که بدون کمک اپل موفق شده است تا آیفون معروف ماجرای «سن برناردینو» را رمزگشایی کند، ولی در مورد چکونگی این اقدام هیچ توضیحی نداده است. این امر منجر به تعجب و تأمل مهندسان شرکت اپل و هچنین سایر متخصصان امنیتی گشته که چگونه اف بی آی قادر به عبور از قفل دیجیتال آیفون شده است.

این امر در حالی است که مقامات وزارت دادگستری در مورد این موضوع هیچ اظهار نظری نکرده اند. اما در این رابطه برخی کلیدها در دسترس است. یکی از مقامات حقوقی به خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گفته است، اف بی آی موفق شده تا قابلیتی در گوشی آیفون را که بعد از ده بار ورود رمز اشتباه اقدام به پاکسازی داده ها می کند، از کار بیندازند. این امر به اف بی آی اجازه داده با استفاده از تکنیک Brute Force گذرواژه اصلی را پیدا کند.

البته هنوز مشخص نیست که اف بی آی چگونه با موضوع تأخیر زمانی در انجام این تکنیک کنار آمده است. پیش از این «جیمز کامی» رئیس اف بی آی گفته بود که اگر محدودیت تأخیر زمانی از میان برداشته شود این نهاد قادر خواهد بود تا 26 دقیقه قفل هر دستگاه آیفون را بشکند.

به هر حال اکنون اف بی آی در حال بازرسی اطلاعات آیفون «سید فاروق» عامل تروریستی سن برناردینو است و مشخص نیست، آیا تا کنون اطلاعات مفیدی از آن استخراج شده است یا نه؟! در همین رابطه اپل روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که باز هم امنیت دستگاه های خود را افزایش خواهد داد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-03-30 19:29

افزودن دیدگاه جدید