کد مطلب: 

185605

شرکتهای تعاونی فعال در صنعت الکترونیک حمایت می‌شوند

شرکتهای تعاونی فعال در صنایع الکترونیک طبق تفاهمنامه همکاری مشترک میان صندوق صحا و معاونت امور تعاون وزارت کار و رفاه اجتماعی، مورد حمایت قرار می‌گیرند.
شرکتهای تعاونی فعال در صنعت الکترونیک حمایت می‌شوند

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری مهر، تفاهم نامه همکاری مشترک بین صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) و معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شد.

این تفاهم‌نامه که در راستای تحقق اهداف مقرر در سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی علم و فناوری و اقتصاد مقاومتی مبنی بر تقویت اقتصاد دانش‌بنیان، سند توسعه تعاون و توسعه صنایع و خدمات مبتنی بر علوم و فناوری‌های جدید و هم سو در تعالی بخش تعاونی و توسعه هم جانبه صنایع الکترنیک کشور منعقد شده است، بین علی وحدت رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) و سید حمید کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ۵ ماده به امضا رسید.

همکاری با هدف ایجاد و توسعه شرکت های تعاونی دانش بنیان در خصوص تبدیل ایده های فناوری و کارآفرینی به محصول یا خدمت در بخش تعاونی، تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی، رشد سریع بنگاه های نوپا و فناور مورد حمایت در زمینه صنعت الکترونیک، همکاری در زمینه ارائه خدمات مشاوره ای و صنعتی در زمینه های فنی، کسب استانداردها، بازاریابی و تهیه طرح های توجیهی برای شرکت های تعاونی مرتبط و گسترش ارتباطات و تعاملات بین شرکت های تعاونی و ایجاد شبکه و خوشه های صنعتی، از جمله موضوعات تفاهم‌نامه محسوب می شود.

تعاونی‌های صنایع الکترونیک پیشران تعاونی های صنعتی می شوند

سید حمید کلانتری معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم، با بیان اینکه هم اکنون حدود ۱۱۰ هزار تعاونی درکشور فعالیت می کنند، گفت: از این میان ۱۵ درصد تعاونی ها در حوزه های مرتبط با صنایع فعالیت می کنند و ۶۲۰ تعاونی در صنعت الکترونیک فعالند که می توانند از تسهیلات صحا بهره مند شوند. متاسفانه تاکنون تعداد کمی از شرکت های تعاونی موفق شده اند از تسهیلات صحا استفاده کرده اند که باید تاجایی که امکان دارد تشویق به کار تعاونی و جمعی در حوزه صنایع الکترونیک صورت گیرد.

وی ادامه داد: همچنین ۵۰۰ تعاونی دانش بنیان در کشور فعال هستند که از بین آنها حدود ۱۴۰ تعاونی موفق به کسب تاییدیه دانش بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شده اند. البته این تعاونی‌ها نیز می توانند از تسهیلات صندوق نیز بهره مند شوند و پیشروان فنوری در تعاونی های صنعتی تبدیل شوند.

کلانتری با اشاره به ظرفیت بالای صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون در حمایت از شرکت های تعاونی گفت: این صندوق تا ۷۰ درصد سرمایه گذاری تا سقف ۷۰ میلیارد ریال را تضمین می کند که می‌توان با ایجاد همکاری مشترک تعامل مناسبی را بین صندوق و صحا برقرار کرد.

حمایت صحا از شرکت های تعاونی فعال در صنعت الکترونیک

علی وحدت رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل صحا در این مراسم از حمایت ویژه صحا از طرح های شرکت های تعاونی فعال در صنعت الکترونیک با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: به دنبال حمایت از طرح هایی هستیم که منجر به نفوذ فناوری در صنایع موجود شود. در این راستا همکاری مشترکی برای تولید لامپ های «ال.ای.دی» با تعامل بین سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا) و بخش طرح های فنی و اعتباری وزارت صنعت، معدن و تجارت ایجاد شده است تا بتوان با ارائه استانداردها، شرکت های موجود را به سمت ایجاد برندهای بزرگ و تولید لامپ های کم مصرف با کیفیت سوق دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تسهیلات مالی صندوق تا سقف ٣٠ میلیارد ریال با نرخ کارمزد بین ۶ تا ١٨ درصد بسته به سطح فناوری و نوع فعالیت متغییر است که با اولویت تولید داخل، ایجاد اشتغال، صادرات و فناوری های نوین اعطا می شود. همچنین ضمانت نامه های صندوق بدون اخذ سپرده و با کارمزدی کمتر از سیستم بانکی برای شرکت در مناقصه و مزایده، حسن انجام تعهدات و فعالیت های گمرکی صادر می شود.

وحدت افزود: همچنین پیرو اصلاح و اضافه شدن بند «و» به ماده ٣ آیین‌نامه تضمین برای معاملات دولتی توسط هیات وزیران، ضمانت های صادره توسط صحا معادل ضمانت های بانکی و برای تمامی دستگاه های اجرایی معتبر است.

وی با بیان اینکه تاکنون تعداد کمی از شرکت های تعاونی از تسهیلات صحا بهره مند شده اند، افزود: تاکنون ۱۳ طرح از سوی شرکت های تعاونی مورد حمایت صحا قرار گرفته و امیدواریم با اطلاع رسانی مناسب بتوانیم شرکت‌های تعاونی بیشتری را پوشش دهیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-03-17 00:28

افزودن دیدگاه جدید