کد مطلب: 

184826

هشدار جدی به کاربران اپلیکیشن "داب اسمش"

این روزها کاربران فضای مجازی از اپلیکیشن "داب اسمش" به صورت گسترده ای استفاده می کنند که البته در برخی موارد می تواند موجب بروز آسیب های مخربی شود.
هشدار جدی به کاربران اپلیکیشن "داب اسمش"

به گزارش سیتنا به نقل از باشگاه خبرنگاران، داب اسمش (dubsmash) نام اپلیکیشنی است برای گوشی های اپل و اندروید است که در آن کاربران می توانند تصویر خود را بر روی صدای دیگران قرار دهند. برای مثال کاربران بخشی از یک ترانه و یا دیالوگی از یک فیلم سینمایی را انتخاب کرده و به اصلاح با آن لب می زنند.

 
 
نرم افزار داب اسمش توسط چند جوان آلمانی ساخته شده و در این بین توسط میلیون ها کاربر در سرتاسر جهان دانلود شده است. برخی از کاربران ایرانی اخیرا از این نرم افزار بسیار استقبال کرده اند.
 
 
مهدی کریمی صبا کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار اخبار داغ باشگاه خبرنگاران؛ در  پیرامون اینکه استقبال کاربران از "داب اسمش " چگونه بوده و در ایران در چه جایگاهی قرار دارد، گفت: آن چیزی که ما به عنوان "داب اسمش" میشناسیم از  MEME در کشورهای غربی سرچشمه گرفته و نه به آن شدتی که کشور ما از آن استفاده میکنند.
 
وی ادامه داد: در کشور های اروپایی استفاده از این شبکه  اجتماعی به نوعی نشان دهنده اعتراض به سیاست مداران و دولت مردان و رفتار های ضد انسانی است اما در کشور ما برخی از کاربران در فضای مجازی در این زمینه زیاده روی میکنند.
 
کریمی صبا با بیان اینکه در ابتدا مقصر اصلی این حرکت خود کاربران بوده که با انتشار تصاویری از خود مورد دیده شدن قرار میگیرند گفت: در نگاهی دیگر والدین با انتشار تصویری از کودکانشان که در نهایت به عنوان هویت آنها در فضای مجازی ثبت شده و  اثرات مخربی در آینده  برایشان رقم میزند.
 
 
 
وی در ادامه افزود: برخی دیگر با استفاده از تصاویری را که خودمان در فضای مجازی منتشر کرده ایم مورد استفاده قرار داده و و روی آن صداگذاری میکنند که در هر دو صورت چه منتشر کننده و چه سوءاستفاده کننده از این کلیپ ها  مقصر هستند.
 
کریمی صبا در پایان بیان کرد: امیدوارم مسئولین مربوطه در این زمینه راهکارهای ویژه ای برای این مهم ارائه دهند.
 
نتیجه گیری:
این مسئله به عنوان یکی از مقوله های مهم آسیب اجتماعی به شمار میرود. چراکه این سرگرمی‌ها به بدترین شکل در فضای مجازی کشیده شده و در آن واحد افراد تنها با زدن یک دکمه فوروارد و یا کپی آن را در اختیار میلیون ها کاربر قرار می دهند. همچنین  متاسفانه برخی از چهره های مشهوری را مشاهده میکنیم که با این اپلیکیشین (داب اسمش سازی)  در ارتباط هستند و چه بهتر آنست که به جای ترویج این الگو ها بتوانیم با تبلیغ موضوعات فرهنگی کشورمان از جمله مطالعه بتوانیم آمار پیوستن به کتاب و کتاب خوانی را به نحوه مطلوب افزایش دهیم.
 
انتهای پیام
 

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-02-18 12:34

افزودن دیدگاه جدید