کد مطلب: 

184226

هواپیمای گوگل از آسمان اینترنت 5G می‌ریزد

نسل پنجم اینترنت و ابزارهای ارتباطی، موضوع تحقیق بسیاری از غول‌های حوزه تکنولوژی است اما این تحقیقات به‌صورت کاملا محرمانه انجام می‌شوند و کشف اخبار از آنها نیازمند جاسوسی‌های بسیار پیچیده‌ای است.
هواپیمای گوگل از آسمان اینترنت 5G می‌ریزد

به گزارش سیتنا، آنا به نقل از گاردین، نوشت: نام پروژه فوق‌سری و محرمانه شرکت گوگل «Skybender» است و در آن قرار است هواپیماهای فضایی این شرکت که با استفاده از انرژی خورشیدی حرکت می‌کنند، از آسمان نسل پنجم تکنولوژی ارتباطی را بر سر مردم بریزند.

نسل پنجم اینترنت نوع ارتباطی است که می‌تواند 40 برابر سریعتر از تکنولوژی LTE داده‌ها را انتقال دهد. این نسل از ارتباطات با اتکا به امواج میلی‌متری رشد یافته و اکنون گوگل با استفاده از هواپیمای غول‌آسایی که ساخت شرکت ائرواسپیس است، در حال آزمایش روی سرویس اینترنت نسل پنجم است.

این تکنولوژی پیش از این و در سال 2012 از سوی DARPA برای برقراری یک شبکه بی‌سیم پرسرعت برای واحدهای نظامی مورد آزمایش قرار گرفت که نتیجه آن هیچ‌گاه به اطلاع عمومی نرسید و در واقع امواج میلی‌متری و توانمندی‌های آن به‌طور کامل یک مقوله سری محسوب شده‌اند.

اکنون گوگل امیدوار است با استفاده از اجازه پرواز تحقیقاتی که از سوی FCC تا ماه خرداد آینده دریافت کرده است، نسل پنجم اینترنت را از آسمان به زمین بیاورد. بزرگترین مشکل در کار با امواج میلی‌متری این است که این امواج پس از طی مسافتی به آرامی نابود می‌شوند و برد عملیاتی آنها به‌هیچ‌وجه با برد و پوشش سیگنال‌های موبایل امروزی قابل مقایسه نیست.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-02-01 00:04

افزودن دیدگاه جدید