کد مطلب: 

184110

پس گرفتن گوشی معیوب تا 48 ساعت الزامی است

کارشناس اتحادیه مخابرات با اشاره به اینکه مشتری‌ها در بازار موبایل به دلیل بی‌اطلاعی از حقوقشان متحمل ضرر می‌شوند، گفت: طبق قوانین اگر به هر دلیلی گوشی خریداری شده تا 48 ساعت دچار ایراد شود فروشنده موظف به پس گرفتن گوشی است.
پس گرفتن گوشی معیوب تا 48 ساعت الزامی است

به گزارش سیتنا، میثم دادخواه، کارشناس رسمی اتحادیه دستگاه‌های مخابرات در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، اظهار داشت: بسیاری از ضررهایی که متوجه خریداران در بازار گوشی و موبایل است از عدم آگاهی کافی و بی‌اطلاعی از حقوق مشتری ناشی می‌شود.

وی افزود: طبق دستورالعمل قانونی که به صنف دستگاه‌های مخابراتی ابلاغ شده اگر گوشی خریداری شده تا 48 ساعت به هر دلیل دچار ایراد شود فروشنده موظف به تعویض گوشی با یک گوشی نو و در صورت تمایل مشترک موظف به پس گرفتن گوشی و بازگرداندن وجه آن به خریدار است.

کارشناس رسمی اتحادیه دستگاه‌های مخابرات ادامه داد: به این ترتیب در بازه زمانی 48 ساعت اول پس از خرید مشتری نیازی به مراجعه به شرکت گارانتی برای اصلاح ایراد گوشی یا تعمیر ندارد و فروشنده خود موظف به پیگیری اقدامات مربوط به گوشی معیوب است.

دادخواه با بیان اینکه در نتیجه عدم اطلاع از این دستورالعمل بسیاری از خریداران که دچار این مشکل می‌شوند به فروشنده مراجعه می‌کنند و فروشنده نیز آنها را به شرکت گارانتی برای تعمیر ارجاع می‌دهد، گفت: این در حالی است که این عمل فروشنده برخلاف مقررات و غیرقانونی است.

وی یادآور شد: در چنین مواردی خریداران می‌توانند برای احقاق حقوق خود به اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی مراجعه کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-01-26 17:49

افزودن دیدگاه جدید