کد مطلب: 

183848

تحریم، فرصتی مغتم برای بومی سازی فناوری بود

معاون توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران، در دوران پساتحریم توجه به بومی سازی فناوری های ارتباطی- اطلاعاتی و انتقال دانش فنی برای آموزش نیروهای داخلی را ضروری دانست.
تحریم، فرصتی مغتم برای بومی سازی فناوری بود

به گزارش سیتنا، «علی اصغر انصاری» به خبرنگار ایرنا گفت: باید انتقال دانش فنی در رفت و آمدهایی که به عقد قراردادهای تجاری منجر می شود، از شرط های اصلی باشد. همچنین باید به آموزش نیروهای داخلی توجه جدی شود.

انصاری افزود: باید به بومی سازی محصول ها و فرایندها در دورانی که شرکت های مختلف وارد ایران می شوند، جدی تر توجه شود.

وی گفت: افزون بر زمینه سازی برای ورود فناوری های تازه، باید به سوی داخلی سازی آنها رفت تا کشور در آینده از واردات آنها بی نیاز شود.

معاون توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران تاکید کرد: سال های تحریم فرصتی برای نیروهای متخصص کشور در بومی سازی برخی فناوری ها فراهم آورد، اما یک سری محدودیت ها، محرومیت ها و مشکل هایی برای صنعت آی.تی و فناوری های مرتبط به همراه داشت که رفع آنها زمینه حضور شرکت های بین المللی در شکل های مختلف را فراهم می کند و به توسعه چند برای فناوری اطلاعات و ارتباطات می انجامد.

به گفته وی، استفاده از این فرصت باید به گونه ای باشد که به تهدید تبدیل نشود و همچنان بومی سازی محصول ها و خدمات در دستور کار باشد.

معاون توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران پیشنهاد کرد سهم قابل توجهی از بازار داخلی و بازار های منطقه به تولید داخلی تخصیص یابد تا اتکای کشور فقط به تولید شرکت های غیرایرانی نباشد.

پیش از این وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرده بود «برای تحقق اقتصاد مقاومتی، باید در سایه حمایت و سرمایه گذاری دولت به فکر بومی سازی دانش به دست فرزندان ایرانی بود تا در بستر شرکت ها و موسسه های دانش بنیان بخوبی محقق شود».

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-01-18 14:48

افزودن دیدگاه جدید