کد مطلب: 

183702

رونمایی از نخستین سایت مجاز همسریابی در ایران

نخستین پایگاه اینترنتی مجاز در زمینه همسریابی با حضور مقامات قوه قضائیه رونمایی و افتتاح شد. این طرح در حال حاضر در تهران، البرز، اصفهان و مشهد اجرا می شود.
رونمایی از نخستین سایت مجاز همسریابی در ایران

به گزارش سیتنا به نقل از واحد مرکزی خبر، خانم زهره حسینی، مدیر طرح ملی همسان گزینی ضمن ابراز خرسندی از تائید طرح ملی همسان گزینی توسط قوه قضائیه، اظهار داشت: این طرح پس از تائیدات ارگان های مهمی همچون وزارت ورزش و جوانان، شورای فرهنگ عمومی کشور و پلیس فتا به مرحله اجرا رسیده است.
حسینی افزود: بیش از 21 هزار نفر از این سایت استقابل کرده اند و تاکنون بیش از 90 ازدواج با استفاده از این سایت ثبت شده است.

خانم حسینی از تمامی ارگان ها و سازمان های کشور به منظور همکاری در طرح ملی همسان گزینی دعوت کرد.

همچنین، حجت الاسلام معصومی لاری، معاون فرهنگی دینی قوه قضاییه در رونمایی از طرح ملی همسان گزینی در معاونت فرهنگی قوه قضاییه گفت: این معاونت در راستای پاسداری از خانواده و تلاش برای حفظ و ارتقاء جایگاه خانواده و اعضای آن برنامه های متعددی را در این عرصه ارایه می دهد که یکی از این برنامه های عمده رسیدگی به امر ازدواج کارکنان است.

وی گفت: بنیان خانواده بنیانی است که در آن حرکت های معنوی و علمی پایه گذاری می شود و به عنوان یک بنیان هدایت گر در جامعه در عرصه های مختلف کارآیی های فراوانی دارد.

در ادامه حجت الاسلام آقامیری، مدیرعامل موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان با بیان اینکه مؤسسه تبیان نسخه دیجیتالی سازمان تبلیغات اسلامی است، گفت: پس از حدود ۱۴ سال فعالیت، به این نتیجه رسیدیم که بحث ازدواج همواره از مطالبات سایت تبیان است.

وی افزود: با گسترش فضای مجازی همواره بحث دوستیابی و ارتباط زن و مرد از کانال های مختلف بارز بود و سایت های همسریابی ای فعالیت می کردند که نه مجوز داشتند و نه با معیارهای فرهنگی و دینی ما تطابق داشت.

حجت الاسلام آقامیری ادامه داد: شورای فیلترینگ، پلیس فتا و وزارت ارشاد همواره درگیر سایت های همسریابی بدون مجوز بوده اند و به دلیل نبود قانون شفاف، ابزار قانونی برای برخورد با این سایت ها وجود نداشت.

وی افزود: به درخواست کاربران به موضوع همسریابی ورود کردیم و از طرفی ارتباط چهره به چهره مرد و زن مورد نظر ما نبود زیرا مشکل شرعی ندارد و مسائلی را در زندگی ایجاد می کند؛ بنابراین سایت «همسان گزینی» را طراحی کردیم که هم مورد توجه قوه قضائیه، پلیس فتا و وزارت ورزش و جوانان قرار گرفت.

مدیرعامل مؤسسه تبیان اضافه کرد: چندین هدف را از راه اندازی سایت همسان گزینی پیگیری می کردیم؛ یکی اینکه به تقاضای کاربران برای راه اندازی سامانه همسریابی بدون برخورد چهره به چهره پاسخ بدهیم. همچنین احیای سنت ازدواج با محوریت مداخله خانواده ها و احیای سنت وساطت از دیگر اهداف راه اندازی سامانه همسان گزینی بود.

حجت الاسلام آقامیری تصریح کرد: تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند که به دلیل استقبال بالا، گاهی ورود به سایت را می بندیم زیرا توان برگزاری جلسه و انجام مشاوره برای این تعداد را نداریم. کارمندان ما روزی ۶ نفر را می توانند مورد مصاحبه قرار دهند و بودجه ما متناسب با این حجم ثبت نام نیست.

همسان گزینی

همچنین حجت الاسلام هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه در مراسم رونمایی از «اجرای طرح ملی همسان گزینی» در این معاونت با بیان اینکه فرهنگ در کشور ما دچار تغییرات فراوانی شده است، گفت: ما شیوه های خانواده محور گذشته را تا حدود زیادی از دست داده ایم و شیوه های بازاری امروز در موضوع ازدواج را نمی پسندیم، به صورتی که دختر و پسر در کوچه و خیابان یکدیگر را ببینند و بر اساس احساسات زودگذر و تمایل ظاهری، یک ازدواج شرعی یا غیرشرعی رخ دهد؛ این عقلانیت نیست و پس از مدتی منجر به جدایی خواهد شد.

حجت الاسلام صادقی افزود: نباید دست روی دست بگذاریم که ازدوا ج ها خیابانی شود یا سن ازدواج بالا برود یا موج لیبرالی خانواده، جامعه ما را فرا بگیرد.

وی ادامه داد: شیوه های لیبرال غربی در موضوع خانواده مفاسد بالایی دارد. به عنوان مثال آمار بالای طلاق یکی از عوامل شیوه های لیبرالی در ازدواج است. ازدواج سنتی دچار تغییرات و اختلالات زیادی شده است. نمی توانیم جامعه را نسبت به ازدواج جوانان ، بی تفاوت کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-01-11 18:10

دیدگاه‌ها

تصویر talagh
نسل آیندهT تمامی حامیان و مجریان این طرح را مورد لعن و نفرین قرار خواهند داد نسلی که از پدر و مادر محروم خواهند بود و والدینشان پس از تولد، طلاق گرفته اند. عاقبت ازدواج اینترنتی و همسریابی آنلاین، طلاق و جدایی هستش و آمار طلاق را افزایش خواهد داد بزودی در آمار طلاق از اروپا و آمریکا و... پیشی خواهیم گرفت
ارسال شده توسط talagh در 22 دى 94 - 13:51

افزودن دیدگاه جدید