کد مطلب: 

183438

هشدار به کاربران موبایل؛ پول الکی برای آنتی ویروس ندهید

نصب آنتی ویروس معتبر امر بسیار مهمی است که در موارد متعدد موجبات سوء‌استفاده از موبایل به دستان را فراهم می‌کند.
هشدار به کاربران موبایل؛ پول الکی برای آنتی ویروس ندهید

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، درست به همان اندازه که کامپیوتر‌های شخصی ممکن است هر لحظه در معرض خطر ورود بدافزار‌ها و ویروس‌ها باشند، موبایل‌ها نیز با این خطر مواجهند و لازم است هر یک از کاربران تلفن‌های همراه هوشمند آنتی ویروس مناسبی را بر روی تلفن یا تبلت خود نصب کنند.

با توجه به قابلیت‌های رو به افزایش تلفن‌های هوشمند و محبوبیت تبلت‌ها، بسیاری از کاربران حجم بالایی از اطلاعات خود را بر روی این دستگاه‌های کوچک و جیبی حمل می‌کنند و این امر فرصت جدیدی را در اختیار هکرها و یا ویروس‌ها قرار می‌دهد که به راحتی به این اطلاعات دسترسی پیدا کرده و یا تلفن‌های هوشمند را تحت کنترل خود بگیرند و آن را از کار بیندازند.

بر همین اساس، تقریبا تمام صاحبان گوشی‌های تلفن همراه اقدام به نصب یک آنتی ویروس بر روی گوشی خود می‌کنند و در موارد مختلف برای نصب این آنتی ویروس هزینه‌های متعددی را متقابل می‌شوند.

با این وجود باید توجه داشت که صرف نصب یک آنتی ویروس دستگاه شما بیمه نشده و مخاطرات پیش‌روی آن از بین نمی‌رود.

اکنون در بازار، به هنگام خرید گوشی یا زمان تعمیر آن، ممکن است فروشندگان هزینه‌های مختلفی را برای نصب آنتی ویروس‌ بر روی گوشی و تبلت مطالبه کنند، اما ضروری است افراد پیش از پرداخت این هزینه‌ها چند نکته را مورد توجه داشته باشند.

امیر صفری - کارشناس حوزه امنیت - در گفت‌وگویی با ایسنا به ارائه‌ی توضیحاتی در این خصوص پرداخته و تاکید کرد: حقیقت آن است که متاسفانه بسیاری از فروشندگان آنتی ویروس‌های اورجینال نصب نکرده و به استفاده از نسخه‌های جعلی می‌پردازند. بابت این موضوع گاه هزینه‌های آنچنانی دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از این روند، توصیه ما به مشترکان آن است که در صورت نیاز به آنتی ویروس خود نسبت به خریداری و نصب آن اقدام کنند، چرا که نصب نرم‌افزارهای خانگی کاری بسیار آسان است.

این کارشناس حوزه امنیت در ارتباط میانگین با قیمتی که باید برای خرید آنتی ویروس هزینه شود، هم گفت: در صورتی که فرد، فروشنده معتبری جهت خرید آنتی ویروس پیدا کند، می‌توان با قیمتی از حدود 40 تا 50 هزار تومان نسبت به خرید آنتی ویروس مناسب اقدام کرد. البته این قیمت برای خرید آنتی ویروس‌های خانگی که می‌توان از آنها برای چند دستگاه استفاده کرد گاه حتی به حدود 300 هزار تومان هم می‌رسد.

او ادامه داد: با این وجود قطعا قیمت آنتی ویروس نشانگر معتبر بودن آن نبوده و اینگونه نیست که فرد به صرف هزینه مبلغ بالا آنتی ویروسی قوی خریداری کرده باشد، بلکه برای بهره‌گیری از یک آنتی ویروس قوی لازم است لیستی از شرکت‌های معتبر و محصولات قوی در اختیار داشت.

صفری در پایان با اشاره به این‌که در بازار هم نسخه‌های مختلفی از آنتی ویروس‌های جعلی ارائه می‌شوند، اظهار کرد: لیستی از آنتی ویروس‌های قوی و مناسب بر روی سایت پلیس فتا قرار داده شده که کاربران می‌توانند با استفاده از این لیست نسبت به انتخاب آنتی ویروس مناسب اقدام کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-01-05 15:04

افزودن دیدگاه جدید