کد مطلب: 

183394

ادعای یک فعال توئیتری درباره اعدام شیخ نمر

«جمال بن»، فعال توئیتری معروف عربستانی طی توئیتی در صفحه شخصی خود به نزاع جاری بین محمد بن سلمان و محمد بن نایف در قضیه اعدام شیخ نمر اشاره می‌کند.
ادعای یک فعال توئیتری درباره اعدام شیخ نمر

به گزارش سیتنا، پارسینه آورده است: جمال بن که به نظر می رسد، یکی از شاهزادگان معارض سعودی است، ابعاد جدیدی از قضیه آیت الله نمر را برملا و تاکید می کند که قضیه شیخ نمر به موضوع اختلاف نظر عمیق بین این دو شاهزاده سعودی تبدیل شده است.

به گفته این فعال توئیتری، وقتی حکم اعدام شیخ نمر برای تأیید نهایی به ملک سلمان عرضه می‌شود، بن نایف به عمویش یادآوری می‌کند که قصد دارد شیخ نمر را در روز مرگ پدرش اعدام کند؛ چراکه خصومتی عمیق و شدید بین «نایف بن عبد العزیز» ولیعهد اسبق سعودی، با شیخ نمر وجود داشت و بن نایف به ظن خود انتقام خصومت‌ورزی‌های شیخ نمر با پدرش را به این ترتیب خواهد گرفت.

اما این خواسته از بیم اینکه القا شود که انتقام‌جویی شخصی است و در پی خود اعتراض داخلی و خارجی شیعیان را موجب خواهد شد، از سوی ملک سلمان رد می‌شود.

به همین دلیل در تمام طول این مدت بن نایف تلاش داشت ملک سلمان را قانع کند که یک شیعی را به وزارت برساند تا حکومت سعودی را از متهم شدن به تبعیض علیه شیعیان و متهم شدن به اینکه اعدام شیخ نمر اقدامی شخصی و انتقام‌جویانه بوده، دور کند.

جمال بن در ادامه می‌افزاید: در حالی که بن نایف برای انتقام‌جویی در پی اعدام شیخ نمر بود، بن سلمان این اقدام را رد می‌کرد و درصدد بود از این موضوع به عنوان اهرم فشاری علیه ایران استفاده کند. بن نایف این دیدگاه بن سلمان را احمقانه و مضحک تلقی می‌کرد و این موضوع به شدت بن سلمان را خشمگین کرده بود.

وی تأکید می‌کند که بن نایف برای عملی کردن خواسته خود به بن سلمان خبر می‌دهد که حکم را شخصاً و بدون مهر و تأیید ملک سلمان اجرا خواهد کرد. بن سلمان نیز با ارسال نامه‌ای برای وی تاکید می‌کند که مهر سلطنتی در دست اوست و از جمله اختیارات پادشاه، برکناری ولیعهد است تا آشکارا به وی پیام دهد در صورت پافشاری بر خواسته‌اش در انتظار عزل و برکناری از منصبش باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-01-04 14:51

افزودن دیدگاه جدید