کد مطلب: 

182655

چند ترفند ساده برای افزایش سرعت آی‌فون

آی‌فون یکی از گوشی های هوشمند محبوب بازار است که به واسطه سیستم عامل روان خود شناخته می شود. اما اگر با اندکی کندی سرعت آی‌فون خود مواجه شده اید به طور معمول مشکلی که ساده برطرف می شود، وجود دارد.
چند ترفند ساده برای افزایش سرعت آی‌فون

به گزارش سیتنا، ما از گوشی های هوشمند تقریبا برای انجام هر کاری استفاده می کنیم و از این رو اندکی کندی سرعت یا هنگ کردن دستگاه می تواند بسیار آزار دهنده باشد. آی‌فون یکی از گوشی های هوشمند محبوب بازار است که به واسطه سیستم عامل روان خود شناخته می شود. اما اگر با اندکی کندی سرعت آی‌فون خود مواجه شده اید به طور معمول مشکلی که ساده برطرف می شود، وجود دارد. استفاده مداوم از گوشی هوشمند می تواند آن را تحت تاثیر قرار دهد اما با چند نکته و ترفند ساده می توانید آی‌فون خود را تا خرید مدل به روز بعدی سرحال نگه دارید.

حذف عکس های قدیمی

چند ترفند ساده برای افزایش سرعت آی‌فون

حدف فایل های غیر ضروری یکی از بهترین گزینه ها برای افزایش سرعت گوشی هوشمند است. اگر صدها عکس روی آی‌فون خود ذخیره کرده اید آنهایی که نیاز ندارید را حذف کرده یا روی رایانه یا فضای ابری ذخیره کنید.

حذف اپلیکیشن هایی که فضای زیادی اشغال کرده اند

چند ترفند ساده برای افزایش سرعت آی‌فون

هرچه آی‌فون خود را با اپلیکیشن هایی که فضای زیادی اشغال می کنند، پر کنید باید انتظار کاهش سرعت دستگاه را نیز داشته باشید. برای مشاهده فضایی که اپلیکیشن ها اشغال کرده اند می توانید به آدرس Settings > General > Storage & iCloud Usage > Manage Storage مراجعه کنید.

حذف پیامک های قدیمی

چند ترفند ساده برای افزایش سرعت آی‌فون

اگر هیچ کدام از پیام های متنی یا پیام های چند رسانه ای مانند عکس ها و ویدئوها را پاک نمی کنید این شرایط می تواند بار اضافی بر نرم افزار تلفن همراه وارد کند. روشی ساده برای جلوگیری از انباشته شدن پیام ها تغییر مدت زمان پیش فرض برای نگهداری آنها است. برای این کار می توانید به آدرس Settings > Messages > Keep Messages مراجعه کنید.

خالی کردن کش مرورگر سافاری

چند ترفند ساده برای افزایش سرعت آی‌فون

با آی‌فون همانند رایانه شخصی خود رفتار کنید. بر همین اساس، برای کارکرد روان مرورگر سافاری باید کش آن را خالی کنید. برای انجام این کار به آدرس Settings > Safari مراجعه کرده و روی Clear History and Website Data ضربه بزنید.

غیر فعال کردن به روز رسانی خودکار اپلیکیشن ها

چند ترفند ساده برای افزایش سرعت آی‌فون

اگر آی‌فون شما اندکی کند کار می کند ممکن است اپلیکیشن هایی که در پس زمینه قصد به روز رسانی خود را دارند دلیل این مساله باشند. به جای به روز رسانی خودکار این کار را به صورت دستی انجام دهید. برای تغییر به روز رسانی خودکار اپلیکیشن ها می توانید به آدرس Settings > iTunes & App Store مراجعه کنید و دکمه لغزنده به روز رسانی را روی حالت غیر فعال قرار دهید.

غیر فعال کردن دانلودهای خودکار

چند ترفند ساده برای افزایش سرعت آی‌فون

مشابه با به روز رسانی خودکار، دانلودهای خودکار نیز می توانند روی سرعت آی‌فون تاثیر گذار باشند. برای غیر فعال کردن این ویژگی به آدرس Settings > iTunes & App Store مراجعه کرده و دکمه لغزشی را روی حالت غیر فعال قرار دهید.

اگر کاری را می توانید به صورت دستی انجام دهید آی‌فون را روی حالت انجام خودکار قرار ندهید

چند ترفند ساده برای افزایش سرعت آی‌فون

آیا همواره با این پرسش مواجه می شوید که علاقه دارید به شبکه های وای فای مجاور متصل شوید؟ اگر این گونه است شاید دوست داشته باشید تا این ویژگی را غیر فعال کنید. هر زمان که تلفن همراه شما کاری را به صورت خودکار انجام می دهد می تواند سرعت دستگاه را کاهش دهد. با مراجعه به آدرس Settings > Wi-Fi > Ask to Join Networks کلید لغزشی را روی حالت غیر فعال قرار دهید.

راه اندازی مجدد گاه به گاه آی‌فون

چند ترفند ساده برای افزایش سرعت آی‌فون

گوشی های هوشمند مانند آی‌فون یک رایانه مینیاتوری محسوب می شوند از این رو باید برخی رفتارهای مشابه با رایانه ها را نیز با آنها انجام دهید. هر از گاهی دستگاه خود را خاموش کنید تا برخی منابع مورد استفاده که ممکن است بر سرعت دستگاه تاثیرگذار باشند، آزاد شوند.

به روز رسانی سیستم عامل

چند ترفند ساده برای افزایش سرعت آی‌فون

به روز رسانی های نرم افزاری به طور معمول شامل اصلاح باگ ها هستند که برخی از آنها می توانند با کند کار کردن آی‌فون در ارتباط باشند. اما در مورد به روز رسانی های اصلی با توجه به مدل دستگاه ممکن است با برخی مشکلات مواجه شوید. برخی مواقع سخت افزار آی‌فون های قدیمی نمی توانند به خوبی مدل های جدیدتر نسخه جدید سیستم عامل را اجرا کنند.

استفاده از اپلیکیشن مدیریت حافظه

چند ترفند ساده برای افزایش سرعت آی‌فون

اپلیکیشن «Battery Doctor» یکی از گزینه های توصیه شده توسط کارشناسان وب سایت مک ورلد است که سرعت کارکرد دستگاه را نشان می دهد. در صورتی که با کندی سرعت مواجه هستید می توانید رو دکمه Reallocate Memory در این اپلیکیشن ضربه بزنید تا بازتوزیع حافظه در آی‌فون انجام شود.

بازگشت به نسخه پشتیبان پیشین

چند ترفند ساده برای افزایش سرعت آی‌فون

اگر به طور مرتب از محتویات آی‌فون خود پشتیبان گیری می کنید می توانید در زمان بروز کندی یا مشکل نسخه پشتیبان پیشین را بازیابی کنید. برای انجام این کار در آی‌تونز به آدرس File > Devices > Restore from Backup مراجعه کنید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-12-10 22:35

افزودن دیدگاه جدید