کد مطلب: 

182222

میانگین حضور ایرانی‌ها در شبکه‌های اجتماعی داخلی چقدر است؟

در حال حاضر بیش از 100 شبکه اجتماعی مبتنی بر وب در ایران در حال فعالیتند که بر اساس آمارهای ارائه‌شده، گفته می‌شود میانگین حضور ایرانی‌ها در برخی از این شبکه‌ها به 30 دقیقه در روز می‌رسد.
میانگین حضور ایرانی‌ها در شبکه‌های اجتماعی داخلی چقدر است؟

به گزارش سیتنا، طی ماه‌های گذشته اینگونه اعلام شده که برخی شبکه‌های اجتماعی خارجی از جمله تلگرام در ایران بالغ بر 13 میلیون کاربر دارند. با این حال تاکنون آماری رسمی از میانگین مدت‌زمانی که ایرانی‌ها در شبکه‌های اجتماعی خارجی صرف می‌کنند منتشر نشده است، اما درباره شبکه‌های داخلی اینگونه عنوان شده که میانگین حضور در برخی از این شبکه‌ها به 30 دقیقه در روز می‌رسد. البته طبق آمارهای اعلام‌شده، میزان حضور ایرانی‌ها در برخی از این شبکه‌ها بین سه تا پنج دقیقه در روز نیز هست.

طبق آمارهایی که مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخداد‌های رایانه‌ای (ماهر) منتشر کرده، بر اساس آمارهای قابل کسب از منابعی مانند «الکسا» برخی از شبکه‌های اجتماعی رتبه‌های زیر 1000 را در میان کل وبگاه‌های جهان به خود اختصاص داده‌اند.

طبق اطلاعاتی که از طریق این سایت منتشر شده، به ترتیب فیس‌نما، تبیان، کلوب، هم‌میهن، افسران، میانالی، دلشکسته، ایران بیست، فیس‌بوک فارسی و نگارخانه ایرانی شبکه‌هایی هستند که در میان وبگاه‌های داخلی کشور به ترتیب رتبه‌های بالاتری را به خود اختصاص داده‌اند. البته میزان استفاده روزانه کاربران این شبکه‌ها الزاما با رتبه آنها همخوانی ندارد.

 نکته دیگر آنکه با نگاهی گذرا به سهمی که کاربران ایرانی در استفاده از شبکه‌های اجتماعی خارجی دارند متوجه استفاده به نسبت زیاد ایرانیان از این شبکه‌ها می‌شویم به عنوان مثال صفحاتی که در یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی وجود دارد گویای آن است که بیش از دو میلیون ایرانی کاربر آن هستند یا طبق آمارها یا تحلیل‌های منتشر شده 10 درصد جمعیت ایران در یک شبکه اجتماعی مبتنی بر محتوای تصویری حساب کاربری داشته و به فعالیت می‌پردازند.

از آنجایی که پربیینده‌ترین شبکه‌های اجتماعی ایرانی بیش از دو میلیون کاربر دارند سایت ماهر اینگونه نتیجه گرفته که با این حساب می‌توان گفت یک میدان رقابتی میان شبکه‌های داخلی و خارجی از نظر جذب کاربر ایجاد شده است.

 اما با این وجود لازم است در استفاده از این شبکه‌ها کاربران موضوعات خاصی را مورد توجه داشته باشند از جمله موضوعاتی که از نظر کاربران در انتخاب شبکه‌های اجتماعی مهم تلقی می‌شود پیش از همه بحث امنیت آنهاست، به گونه‌ای که 95 درصد اشخاصی که در یک نظرسنجی شرکت کرده‌اند بحث امنیت داده‌های خود را مهم‌ترین اولویت در انتخاب شبکه‌های اجتماعی معرفی کرده‌اند.

همچنین 94 درصد این شرکت‌کنندگان بر لزوم حفظ حریم خصوصی داده‌ها تاکید داشته‌اند و 92 درصد آنها بر لزوم آسانی استفاده از این شبکه‌ها اشاره کرده‌اند. همچنین 81 درصد افراد بر حضور دوستان و همکلاسی‌ها و اعضای خانواده خود در یک شبکه به عنوان نکته مثبت اشاره کرده و 60 درصد افراد اینگونه اعلام کرده‌اند که در انتخاب یک شبکه بین‌المللی بودن آن تاثیرگذار است.

انتهای پیام

 

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-11-20 18:15

افزودن دیدگاه جدید