کد مطلب: 

180922

وزیر ارتباطات از اینترنت بی‌کیفیت ایران پرده برداشت

وزیر ارتباطات ضمن تأیید بی‌کیفیتی اینترنت ایران، دلایل این موضوع را بیان کرد.
وزیر ارتباطات از اینترنت بی‌کیفیت ایران پرده برداشت

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمود واعظی در پاسخ به گلایه یکی از کاربران اینترنت مبنی بر اسف‌بار بودن وضعیت این شبکه جهانی در ایران و اینکه چرا وضعیت آن روز به روز بدتر می‌شود، گفت: بارها تاکید کرده‌ام که کیفیت اینترنت در ایران هنوز راضی کننده نبوده و سرعت و کیفیت آن باید بهبود یابد.

وی عنوان کرد: اما این تغییر باید بر مبنای یکسری از فعالیت‌های زیرساختی صورت گیرد؛ اینکه یک فناوری خاص مثل نسل سوم و چهارم تلفن همراه در بهبود کیفیت اینترنت تاثیرگذار است امری کاملاٌ قابل قبول بود ولی باید قبل از آن زیرساخت‌های لازم آن باشد تا امکان ورود این فناوری یا هر فناوری مشابه دیگر به وجود آید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: متاسفانه به دلیل عدم سرمایه‌گذاری لازم در زمینه گسترش زیرساخت‌ها و بطور خاص پهنای باند، امروز ما باید برای ورود هر فناوری یک مجموعه فعالیت‌های زیرساختی انجام دهیم که این فعالیت‌های زیرساختی وقت‌گیر و هزینه‌زاست. گاه ممکن است تکمیل و نهایی شدن یک پروژه زیرساختی تا 5 سال و بیشتر زمان ببرد.

واعظی خاطر نشان کرد: البته در حال حاضر با توجه به 4 برابر شدن پهنای باند در دولت اخیر ما موفق به راه‌اندازی برخی فناوری‌ها شدیم و انشاءالله با ادامه این روند در آینده‌ای نزدیک وضعیت اینترنت به استاندارد معمول در سرعت و کیفیت خواهد رسید.

وی در پاسخ به این سوال که چرا باید اینترنت کشور را از عمان تأمین کنیم در حالیکه این مسیر از بدترین مسیرهای تامین اینترنت است؟ نیز گفت: اتصال به کابل بین‌المللی برای وصل شدن به اینترنت و تامین پهنای باند بین‌الملل از درگاه‌های مختلفی صورت می‌گیرد تا پهنای‌باند بین‌الملل تامین گردد. از جمله درگاه‌های بین‌المللی کشور چابهار است که از طریق ایستگاه چابهار کابل دریایی پروژه فالکون برای اتصال به کابل بین‌المللی FLAG و کشورهای هند و عمان، کابل دریایی پیشگامان برای ارتباط با کشور عمان و کابل‌های بین‌المللی از جمله EIG و MENA بخش عمده‌ای از پهنای باند اینترنت کشور را تامین می‌کند.

او خاطر نشان کرد: این موضوع تنها محدود به کشور ما نشده و همه کشورها این نوع مراودات را برای توسعه ظرفیت اینترنت خود دارند. شبکه فیبر نوری بین‌الملل زیرساخت با 9 کشور عراق، ترکیه، ارمنستان، آذربایجان، افغانستان، امارات، کویت، نخجوان و ترکمنستان ارتباط دارد و از طریق شبکه فالکون نیز به کشورهای هند، عمان، بحرین، قطر و عربستان، متصل است.

وزیر ارتباطات گفت: از طرف دیگر ایران به دلیل موقعیت استراتژیکی که دارد، پروژه‌های مهم ارتباطی از مسیر ایران به سایر کشورها اجرایی می‌شود به نحویکه تاکنون پروژه کابل ایران اروپا از چین به فرانکفورت، پروژه فالکون برای ارتباطات کشورهای خلیج فارس، پروژه ارتباطی کویت برای برقراری ارتباطات جنوب کشور، کابل پیشگامان برای ترانزیت چابهار به عمان، پروژه GBI و EPEG برای اتصال عمان به فرانکفورت، به اجرا درآمده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-09-21 12:22

افزودن دیدگاه جدید