کد مطلب: 

179754

راهکارهای حفظ امنیت در اینترنت

عدم انتخاب رمز عبور مناسب و یا بی توجهی به درسترسی ها موقع نصب یک نرم افزار باعث می شود که ضریب امنیت ما در فضای مجازی کاهش پیدا کند.
راهکارهای حفظ امنیت در اینترنت

به گزارش سیتنا، در دنیای پیشرفته امروز،‌ اینترنت جزء اصلی در زندگی روزمره انسان ها شده است. یک محل عالی پر از اطلاعات جالب و به درد بخور، اما در همین مکان جذاب، دزدان و افراد خطرناکی هم وجود دارند. از طریق اینترنت می شود کار های روز مره بسیاری از قبیل انجام امور بانکی، خرید و تعامل با دیگران را انجام داد که در صورت بی احتیاطی ممکن است اطلاعات شخصی شما به دست افراد ناسناس بیافتد. برای امنیت در فضای مجازی چند راه کار ساده وجود دارد که با عمل به آن ها وب گردی امن و شیرینی خواهید داشت.

1-رمز عبور قوی انتخاب کنید.
 
در اینترنت امنیت خود را حفظ کنید.
 
رمز های عبور، کلید ورود به حساب های شخصی شما هستند. و تنها، کسی که کلید دارد می تواند وارد شود. پس کلید های خود را به کسی ندهید و از کلید های ساده استفاده نکنید. زمانی که برای یک حساب خود رمز عبور انتخاب می کنید، از رمز های پیچیده و ترکیبی استفاده کنید و از به کار بردن اسم،‌تاریخ تولد؛ کد ملی و …. جدا پرهیز کنید. برای مثال انتخاب رمز 123456 یک دعوت نامه برای هک کردن حساب خودتان می باشد.هکر ها  افرادی هستند که هر چقد ما زمان کم داریم، آن ها زمان زیاد دارند. یعنی تک تک رمز هایی که به ذهنشان می رشد را برای یک حساب امتحان می کنند. برای مثال رمز شما کد ملیتان است و یک هکر این کد را می داند. مطمئن باشد در کمتر از روز  آن شخص وارد حساب شما خواهد شد.
 
از رمز هایی که استفاده کنید که فقط خودتان از جزییات آن اطلاع دارید. برای مثال نام یکی از معلمان شما در دوره ابتدای را با شماره دانشجویی خود ترکیب کنید. بعنی اگر نام معلم شما حسین خانی بوده و شماره دانشجویی شما بوده است 830927338. ترکیب به این صورت می شود: Ho83092sEin33khani8 .در رمز عبور خود از حروف کوچک و بزرگ و علامت های وی‍‍ژه استفاده کنید. و به یاد داشته باشید هرگز از یک رمز عبور برای حساب های کاربری مختلف استفاده نکنید.
 
2-در زمانی که برنامه ای نصب می کنید یا با شرایطی موافقت می کنید مراقب باشید.
 
در اینترنت امنیت خود را حفظ کنید.
 
زمانی که برای یک خبرنامه ثبت نام می کنید، یک برنامه نصب می کنید، یا با هرچیزی موافقت می کنید، شرایط آن را کامل بخوانید. اگر نمی خواهید هرز نامه دریافت کنید و بازار یاب های تلفنی مزاحم شما شوند، به دنبال یک نوشته کوچک که از شما می پرسد آیا تمایل به دریافت خبرنامه دارید، باشید و به آن جواب منفی بدهید.
 سایت های زیادی هستند که ابزار تبلیغاتی مزاحم را بارگذاری می کنند و رد شما را در اینترنت دنبال می کنند.زمانی که با همچین سایت هایی رو به رو می شوید با احتیاط عمل کنید. در زمان خرید یک کالا، بعضی از سایت ها اطلاعات زیادی از شما می خواهند. فقط اطلاعات ضروری که با * مشخص شده اند را تکمیل کنید و از دادن هرگونه اطلاعات اضافی بپرهیزید.
 
3-اطلاعات شخصی خود را در اختیار غریبه ها قرار ندهید.
 
در اینترنت امنیت خود را حفظ کنید.
 
اسم کامل خود، آدرس،‌شماره های تماس و … را در اختیار هیچ کس دیگری قرار ندهید. این مورد بیشتر در مورد اتاق های گفتگوی عمومی است که تقریبا تمام افراد نا شناس هستند. زمانی که در اینترنت با شخصی آشنا می شوید، بسیار دقت کنید. روابط خوب و پایداری ممکن است از طریق جوامع مجازی به وجود آیند، اما کلاهبرداران و دزدان زیادی هم درست در همین مکان در کمین شما نشسته اند. زمانی که خود را در اینترنت به کسی معرفی می کنید فقط از اسم کوچک استفاده نمایید و اطلاعات بیشتری به دیگران ندهید. زمانی که در اینترنت خرید انجام می دهید، قانونی بودن سایت را کنترل کنید. اگر سایتی کهمی خواهید از آن خرید کنید، دارای طراحی درستی نیست یا در آن سایت پاپ آپ باز می شود، احتمال غیر قانونی بودن آن سایت وجود دارد. از سایت هایی که برای پرداخت، از درگاه های بانکی معتبر استفاده نمی کنند، هرگز خرید نکنید.
 
4- مراقب کلاهبرداری های آنلاین باشید.
 
در اینترنت امنیت خود را حفظ کنید.
 
کلاهبردار های اینترنتی همه جای دنیا هستند و از هر طریقی ممکن است به شما نزدیک شوند. این کلاهبرداران با ارسال  ایمیل، توییت، پست فسیبوکی یا از هر طریق دیگری برای شما پیام می فرستند. به هیچ وجه بر روی لینک هایی که واقعی به نظر نمی آیند و یا دارای حروف بسیار زیادی هستند کلیک نکنید.
هرگز بر روی پاپ آپ و یا ایمیل هایی که به شما می گویند برنده میلیون ها تومان یا دلار شده اید کلیک نکنید.همه این ها کلاهبرداری است.
به ایمیل هایی که از شما می خواهد در بخت آزمایی های خارجی شرکت کنید هرگز اهمیت ندهید. همچنین هرگز به ایمیل هایی که از شما می خواهد به شخصی کمک کنید تا پولی را جا به جا کند نیز هرگز اهمیت ندهید.
 
5- حسای های ایمیل متعدد داشته باشید.
 
در اینترنت امنیت خود را حفظ کنید.
 
داشتن حساب های متعدد به شما کمک می کند که جنبه های مختلف زندگی خود را از هم جدا کنید. آدرس های رسمی و غیر رسمی، شماره های تماس و دیگر اطلاعات خود را دسته بندی کنید و در حساب های کاربری مختلف ذخیره کنید.
یک آدرس ایمیل تجاری برای خود داشته باشید و از آن فقط و فقط برای تجارت و کارتان استفاده کنید  و از ارسال پیام های شخصی از حساب تجاری خود پرهیز کنید.
یک ایمیل شخصی اصلی بسازید .برای مثال از این حساب برای انجام امور بانکی، معرفی خود، ارسال رزومه و…. استفاده کنید.
و یک ایمیل هرزنامه داشته باشید و زمانی که می خواهید برنامه دانلود کنید، در سایت یا انجمنی ثبت نام کنید از این آدرس استفاده کنید.
 
در این گزارش به چگونگی حفظ هویت خود در اینترنت پرداختیم. در گزارش های آینده به چگونگی کنترل و حفظ امنیت اتصال خود به نت خواهیم پرداخت.
 
گزارش: مجتبی غنی دل
 
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-08-14 23:35

افزودن دیدگاه جدید