کد مطلب: 

179135

امضای تفاهم‌نامه برای بهره‌گیری از امکانات رایتل برای ارائه‌ی خدمات آموزشی

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شرکت 300 هزار نفر در دوره‌های آموزشی رای‌آموز رایتل و صدور گواهینامه تحصیلی برای 65 هزار نفر خبر داد.
امضای تفاهم‌نامه برای بهره‌گیری از امکانات رایتل برای ارائه‌ی خدمات آموزشی

به گزارش سیتنا، ابوالحسن فیروزآبادی در مراسم امضاء تفاهم‌نامه مشترک میان با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و شرکت خدمات ارتباطی رایتل اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان یک سازمان آموزشی با گرایش مهارت در کشور نقش مهمی در نظام آموزشی، فنی و حرفه‌ای و اقتصادی دارد و با تحولاتی که امروز در دنیا به وجود آمده استفاده از نظام آموزشی از راه دور در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امسال بیش از 78 میلیون پیامک آموزشی از طریق سازمان فنی و حرفه‌ای به کسانی که با سازمان در ارتباط‌اند ارسال شده است و این امر نشان از فراهم بودن ظرفیت سازمان برای در اختیار گرفتن فضای آموزش فضای مجازی است.

فیروزآبادی ابراز امیدواری کرد: با توجه به وجود 13 هزار و 500 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در کشور از طریق امضای این تفاهم‌نامه همکاری صد‌ها هزار نفر موفق به دریافت گواهینامه آموزشی شوند.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در حال حاضر رایتل تنها اپراتور نسل سه است که 330 شهر را تحت پوشش دارد و امیدواریم در جهت بهره‌گیری از امکانات اپراتور نسل سوم این تفاهم‌نامه را به نتیجه برسانیم.

وی با اشاره به وجود 13 هزار و 500 آموزشگاه بخش خصوصی در کشور تصریح کرد: آموزشگاه‌های خصوصی می‌توانند از پلت‌فرمی که در شرکت رایتل فراهم شده برای ارائه‌ی خدمات آموزشی استفاده کنند و به‌طور فعال در این حوزه کار آموزش را دنبال کنند.

فیروزآبادی متذکر شد: با استفاده از این پلت‌فرم که رای‌آموز رایتل نام دارد 300 هزار نفر به‌طور فعال در دوره‌های آموزشی شرکت و 65 هزار نفر گواهینامه تحصیلی دریافت کردند که نشان از استقبال و ‌آمادگی مردم برای استفاده تکنولوژی است.

به گزارش سیتنا، کوروش پرند – معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی – در این مراسم با اشاره به اجرای «طرح امید» از سوی این سازمان گفت: در این طرح که آموزش مهارتی و یادگیری دانش‌بنیاد نام‌گذاری شده به دنبال آن هستیم که پلت‌فرمی را در اختیار آموزشگاه‌های آزاد و خصوصی بگذاریم تا از فضای مجازی در امر آموزش به ویژه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استفاده کنیم.

وی گفت: با ارتباط خوبی که با شرکت رایتل فراهم شده هم‌اکنون این پلت‌فرم آماده شده و به زودی در اختیار آموزشگاه‌ها قرار خواهد گرفت تا از این محتوا در پلت‌فرم مربوطه استفاده کنند.

به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفاوت آموزش‌های مجازی با پلت‌فرم رایتل و آموزش‌های مجازی معمولی در این است که از اپراتور نسل سه استفاده شده و در آن صدا از طریق VOIP و محتوای آموزشی از طریق اینترنت در اختیار افراد قرار می‌دهند.

پرند درعین حال با اشاره به تاکید وزیر تعاون مبنی بر استفاده از این طرح در حوزه مشاغل خانگی اظهار کرد: تلاش کرده‌ایم تا در حوزه مشاغل خانگی از آموزش‌های مجازی برای بازاریابی و بازارسازی استفاده کنیم به نحوی که محل فروشی را در فضای مجازی ایجاد کرده تا افراد تولیدات خود را به فروش برسانند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در عین حال به اهداف و دستاوردهای امضای تفاهم‌نامه همکاری با شرکت خدمات ارتباطی رایتل اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای تفاهم‌نامه توسعه سرویس رای‌آموز رایتل و قرار‌دادن بیش از 5000 سرفصل آموزشی سازمان در بستر سرویس مذکور فراهم شده است. همچنین همکاری دو طرف ضمن توسعه پوشش شبکه‌ای با استفاده از فضاهای مجازی تحت اختیار سازمان در کشور و ارائه سرویس‌های سازمانی مبتنی بر تماس صوتی در قالب پروژه امید، امکان ارائه سرویس ودر چارچوب قابلیتهای شبکه رایتل به سازمان را فراهم می‌کند.

به گزارش سیتنا، در بخش پایانی مراسم، سید مجید صدری - مدیرعامل شرکت رایتل - اظهار کرد: با توجه به اینکه 80 درصد مشترکان ما مشترکان دیتا هستند تمام هم و غم خود را در جهت محتوا و سرویس‌های ارزش افزوده گذاشته‌ایم.

وی در توضیح اجرای این پروژه همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: افراد از طریق دو سایت می‌توانند به این طرح ملی‌ آموزشی دسترسی یابند یکی سایت WWW.IRANLMS.IR و دیگری سایت شرکت رایتل است.

مدیرعامل شرکت رایتل گفت: از آنجا که بیشتر بر زیرساخت رایتل متمرکز شده‌ایم افراد باید از طریق شبکه رایتل وارد شوند و به عبارتی مشترک رایتل باشند.

صدری درباره هزینه پیش‌بینی شده نیز گفت: در مرحله‌ی اول 47 هزار تومان است که آموزش مجانی می‌دهیم. اما هزینه‌ای که این طرح برای مشترکان ما دارد مبلغ 9500 تومان است که شامل یک سیم‌کارت، کتاب الکترونیک و هزینه پست می‌شود.

وی در پایان گفت: خاصیت LMS‌هایی که اکنون وجود دارد این است که چون در بستر شبکه دیتاست هیچ خللی در ارتباط به وجود نمی‌آورد مگر آنکه شرکت رایتل قطع شود این سیستم داخلی است و اگر اینترنت قطع شود می‌توان به راحتی به آن دسترسی داشت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-29 15:59

افزودن دیدگاه جدید