کد مطلب: 

173785

پرداخت یارانه‌ی وزارت ارشاد به سایت ها و خبرگزاری های خصوصی

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از معافیت کتاب فروشی ها از پرداخت مالیات خبرداد و گفت: کارگروه نظارت بر چاپ و توزیع غیرقانونی کتاب در این وزارتخانه به منظور برخورد با هرگونه تخلف در حوزه نشر تشکیل شد.
پرداخت یارانه‌ی وزارت ارشاد به سایت ها و خبرگزاری های خصوصی

به گزارش سیتنا به نقل از ایرنا، حسین نوش آبادی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به معافیت کتاب فروشی ها از پرداخت مالیات اشاره کرد و افزود: همه کتاب فروشی های سراسر کشور از پرداخت مالیات معاف شدند.

نقش محوری رسانه ها در تبیین شعار سال 94

وی در ادامه به نامگذاری سال 94 به عنوان دولت و ملت؛ همدلی و هم زبانی اشاره کرد و اظهار کرد: رسانه ها در تبیین شعار سال 94 نقش محوری و موثری دارد.

نوش آبادی اظهار داشت: رهبر انقلاب امسال را با عنوان دولت، ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری کردند و در این ارتباط مسایل مهمی را در فرمایشات نوروزی خودشان ایراد فرمودند.

وی گفت: با توجه به فرمایشات معظم له در ارتباط با همزبانی بین دولت و ملت و رابطه اعتماد آمیز بین مردم و مسوولان، نقش رسانه ها در این زمینه بسیار مهم است.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال مطبوعات و رسانه ها بستر همدلی و همزبانی را بیش از گذشته فراهم سازند چرا که در دنیای کنونی رسانه ها قدرتمند ترین ابزار به شمار می روند.

وی با اشاره به سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب در ابتدای سال تحویل گفت: پیرو فرمایشات رهبری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سعی خواهد کرد ارتباطش را گسترده تر و پاسخگویی خویش را به افکار عمومی وسیع تر کند.

عملکرد وزارت ارشاد

نوش آبادی در ادامه با اشاره به گزارشی از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال گذشته اظهار کرد: وزارت ارشاد درخصوص اجرای اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب در سال گذشته از سایر دستگاه های کشور پیشرو تر بوده است.

وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بلافاصله پس از ابلاغ سیاست های کلی رهبری و دستور العمل ریاست جمهوری و مصوبه دولت اقدام به تشکیل کارگروه هایی تخصصی برای اجرای ماموریت های محوله شد.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در بندهای 20 و 21 سیاست های ابلاغی رهبری وزارت ارشاد ماموریت دارد تا در تبیین و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی و در تقویت فرهنگ جهادی تلاش کند.

وی ادامه داد: مطبوعات نیز در این زمینه نقش بسزایی دارند و باید در تقویت فرهنگ و اخلاق کار کوشا باشند.

نوش آبادی یادآور شد: بهره گیری از فرصت های کارآفرینی، تقویت فرهنگ جهادی، حمایت از آثار سینمایی، فرهنگی و هنری برای ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی، بهره گیری از رخدادهای فرهنگی برای ترویج این امر، بهره گیری از ظرفیت کانون های مساجد و تشکل های دینی، همکاری با سایر نهادها و مراکز فرهنگی هنری در راستای هم افزایی از جمله سیاست های سال گذشته ارشاد به شمار می رود.

تجمیع برنامه های خارج از کشور

نوش آبادی خاطرنشان کرد: همچنین تجمیع برنامه های خارج از کشور با سایر ارگان های فرهنگی به منظور جلوگیری از موازی کاری، حمایت از پژوهش و همایش هایی که به تبیین سبک زندگی اسلامی می پردازد، حمایت از فیلم های مستند و کوتاه در این حوزه و حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران از جمله دیگر اقدامات ارشاد در سال گذشته است.

یارانه مطبوعات

سخنگوی وزارت ارشاد اظهار داشت: در دولت یازدهم برای نخستین بار علاوه بر پرداخت یارانه مطبوعات به سایت ها و خبرگزاری های خصوصی هم این یارانه پرداخت شد.

وی ادامه داد: پرداخت این یارانه ها شفاف بوده و براساس شاخص های رتبه بندی و توجه سایت ها به اولویت های موضوعی در میزان پرداخت یارانه ها موثر بوده است.

نوش آبادی اظهار کرد: یارانه ها به رسانه هایی تعلق می گیرد که ماده 18 مطبوعات را اجرا کرده باشند و به زودی میزان پرداخت یارانه های سال گذشته را منتشر خواهیم کرد.

وی ادامه داد: سایت های شبنامه نویس که الزامات قانون را رعایت نمی کنند از دریافت یارانه محروم هستند.

نوش آبادی گفت: همچنین یارانه بیمه خبرنگاران به حساب مدیران مطبوعات واریز شده تا نسبت به بیمه آنان اقدام نمایند چرا که با توجه به خطیر بودن این حرفه و شغل این امر بسیار ضروری است.

سخنگوی وزارت ارشاد تصریح کرد: ماده 46 قانون مطبوعات اعلام کرده که رسانه ها موظف به بیمه خبرنگاران هستند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد لیست پرداخت یارانه بیمه رسانه ها در سال گذشته را به زودی منتشر می کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-04-07 18:06

افزودن دیدگاه جدید