کد مطلب: 

173494
رییس‌ پلیس فتای استان‌ کرمانشاه، خبر داد:

هتک حیثیت، دومین‌ جرم عمده در فضای‌ مجازی

رییس‌پلیس فتای استان‌کرمانشاه از رشد 33 درصدی جرائم فضای‌ مجازی استان در سالجاری خبر داد.
هتک حیثیت، دومین‌ جرم عمده در فضای‌ مجازی

به گزارش سیتنا، سرهنگ علی شفیعی‌مهر در گفت‌وگو با ایسنای منطقه ‌کرمانشاه، با بیان‌ اینکه در سال‌های‌ اخیر جرائم متعددی به صورت قارچ‌گونه در فضای‌مجازی ایجاد شده است، گفت: این امر موجب شد تا مسئولان وقت انتظامی کشور در سال 1389 به فکر تشکیل پلیس تخصصی در این زمینه بیفتند.

وی اظهار کرد: سرانجام پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات در بهمن‌ماه همان سال تشکیل شد و بلافاصله این پلیس در استانها نیز اسقرار یافت که پلیس فتای استان‌کرمانشاه نیز در همین راستا کار خود را از اردیبهشت‌ماه سال 1390 آغاز کرد.

شفیعی‌مهر، اولین و مهم‌ترین اولویت پلیس‌فتا را پیشگیری از وقع‌جرائم عنوان کرد و افزود: اقدامات بسیاری در این زمینه انجام شده از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی درون و برون سازمانی، زیرا معتقدیم بی‌اطلاعی مردم و آگاهی نداشتن آنها عمده جرائم فضای‌ مجازی را رقم زده است.

وی اظهار کرد: قطعا اگر مردم آموزش‌های لازم را در خصوص فضای ‌مجازی، نحوه ورود به این فضا و نکات امنیتی آن بیاموزند، بیش از 50 درصد جرائم این حوزه کاهش می‌یابد.

شفیعی‌مهر با اشاره به رشد 33 درصدی جرائم فضای‌مجازی استان در سالجاری، اظهار کرد: در همین راستا از زمان حضور دو ماهه‌ام در پلیس‌ فتای استان اولویت کار را بر پیشگیری از وقوع جرائم گذاشته‌ایم.

رییس پلیس‌فتای استان‌کرمانشاه بیشترین جرم در حوزه فضای‌مجازی استان را کلاهبرداری مالی و برداشت غیرمجاز از حساب‌بانکی افراد عنوان کرد و افزود: این جرائم در حال حاضر بیش از 70 درصد پرونده‌های پلیس‌ فتای استان را تشکیل می‌دهد.

شفیعی‌مهر هتک حیثیت را دومین‌جرم عمده در فضای‌مجازی استان عنوان کرد و افزود: رده‌ سنی بیشتر مجرمین فضای‌مجازی را سنین بین 17 تا 40 سال تشکیل می‌دهد.

وی تصریح کرد: در حوزه جرائم فضای‌مجازی عمدتا افراد کم‌سن و سال کلاهبردارند و افراد با سن و سال بالا عمدتا کلاه سرشان می‌رود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-03-16 00:23

افزودن دیدگاه جدید