کد مطلب: 

173374

قطع ارتباط موبایل چندصد هزار مشترک ایرانسل!

مدیرعامل اپراتور دوم تلفن همراه، از یکطرفه شدن ارتباط چند صدهزار مشترک ایرانسل به دلیل عدم احراز هویت خبر داد و گفت: بیش از ۷۰ درصد مشترکانی که دارای نقص اطلاعات بود کدملود را به اعلام کردند.
قطع ارتباط موبایل چندصد هزار مشترک ایرانسل!

به گزارش سیتنا به نقل از خبرنگار مهر، علیرضا قلمبر دزفولی در حاشیه راه اندازی سرویس بیمه مبتنی بر تلفن همراه در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوال مهر در مورد احراز هویت مشترکان تلفن همراه گفت: حدود ۱۰ میلیون نفر از مشترکان ایرانسل دارای نقص اطلاعات بودند که با همکاری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مهلت داده شده بیش از ۷۰ درصد افراد نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کردند.

وی با بیان اینکه سیم کارت چندصدهزار مشترک ایرانسل به دلیل عدم ارسال مشخصات به حالت یک طرفه درآمده است، گفت: این مشترکان براساس مهلتی که رگولاتوری اعلام کرده است باید کدملی خود را به ایرانسل پیامک کنند که در غیراینصورت سیم کارتشان قطع دو طرفه می شود.

بازگشت تعرفه های اینترنت ایرانسل به حالت قبل

مدیرعامل شرکت ایرانسل از بازگشت تعرفه بسته‌های اینترنتی ایرانسل به حالت قبلی خود خبر داد و گفت: نرخ بسته های اینترنت ایرانسل که در بازه زمانی اول دی ماه تغییر کرده بود و به تعبیری در برخی موارد پرمصرف ۲ برابر شده بود هم اکنون به حالت قبلی بازگشته و ارزان شده و حتی برخی بسته‌های سه ماهه و شش ماهه اینترنتی با کاهش ۵۰ درصدی تعرفه همراه است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۰ درصد شهر تهران تحت پوشش شبکه نسل ۳ و ۴ ایرانسل قرار دارد و شهرهای اطراف تهران نیز به سرعت تحت پوشش این شبکه قرار می گیرند، گفت: در سه ماهه اول سال آتی پوشش خوبی در استان تهران خواهیم داشت. در حوزه نسل چهارم نیز هر شهری که مصرف دیتای بالاتری داشته باشد از نظر ارائه نسل چهارم در اولویت قرار می‌گیرد و پیش بینی می شود در زمینه اینترنت نسل سوم تا اوایل سال آینده حدود ۵۰ درصد کشور تحت پوشش این شبکه و تا پایان سال 94 تمام مراکز استانی کشور تحت پوشش نسل چهار قرار گیرند.

سهام ایرانسل در بورس عرضه می شود

دزفولی در پاسخ به سوال مهر در مورد آخرین وضعیت تصمیم برای ارائه سهام ایرانسل در بورس با اشاره به جلسه ای که میان شرکای ایرانسل با سازمان تنظیم مقررات تشکیل شد، گفت: در این جلسه در کمیسیونی که در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تشکیل شد اعلام شد که به دلیل فراهم نبودن شرایط عرضه سهام در بورس در سال جاری برنامه آنها بر آن است که در سال آتی نسبت به ورود به بورس اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت ایرانسل ادامه داد: براساس این جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نیز همین تصمیم را تصویب کرد و در نهایت قرار بر آن شد که این موضوع از سال آینده پیگیری شود اما با توجه به این که معمولا سال مالی پس از تیرماه آغاز می شود قرار بر آن است که روند بورسی شدن ایرانسل از تیرماه دنبال شود.

وی با بیان اینکه ارائه سهام در بورس مقدماتی دارد و مدت زمان آن باید طی شود گفت:‌ بورسی شدن نیازمند طی چارچوبهای مالی و حقوقی خاص است و برای رسیدن به این مرحله هر اقدامی که لازم باشد از سوی شرکت ایرانسل انجام خواهد گرفت.

سیم کارتهای ایرانسل در داخل تولید می شود و امن است

مدیر عامل شرکت ایرانسل درباره اخباری مبنی بر هک شدن سیم کارتهای ایرانسل و شنود اطلاعات آنها از سوی شرکتهای امریکایی و اروپایی گفت: سیم کارتهای خام ایرانسل از نمایندگی داخلی اپراتور تولیدکننده سیم کارت «جمالتو» خریداری می شود و همواره موارد امنیتی برای آنها درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه روند فعال سازی سیم‌کارتها در داخل کشور انجام می شود افزود: درباره موضوعات امنیتی طبیعتا مقامات امنیتی می توانند بهتر صحبت کنند اما با این وجود ما همواره مباحث امنیتی را به عنوان یک خطر بالقوه مورد توجه داشته‌ایم و تلاش داریم حفاظتهای لازم در این زمینه صورت گیرد.

دزفولی خاطرنشان کرد: ایرانسل از تولیدکنندگان داخلی استفاده کرده و انحصارا به سمت یک تامین کننده نرفته و اولویت را به تولیدکنندگان داخلی می دهد؛ براین اساس مشترکان خیال‌شان راحت باشد زیرا هم شبکه و هم مشترکان ما تحت محافظت هستند.

دزفولی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه گفته می شود در این عملیات خرابکاران ایمیل کارمندان ایرانسل هم مورد شنود قرار گرفته است، گفت: ما یک شبکه داخلی داریم که روی اینترنت جهانی نمی‌چرخد و تمام ایمیل‌های کارمندان ما از این طریق انجام می‌شود که در انواع لایه‌های امنیتی محافظت می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-03-09 19:03

افزودن دیدگاه جدید