کد مطلب: 

173086

عربها و ایرانیها بیشترین منتشرکننده اطلاعات در شبکه های اجتماعی

معاون وزیر ارتباطات گفت: کشورهای عربی و ایرانیها بیشترین اطلاعات را بر روی خروجی شبکه های اجتماعی قرار می دهند و این مساله باعث ایجاد افزایش تهدیدات می شود.
عربها و ایرانیها بیشترین منتشرکننده اطلاعات در شبکه های اجتماعی

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری مهر، نصرالله جهانگرد در مراسم افتتاح ساختمان مرکزی پلیس فتا گفت: در شبکه های اجتماعی بیشترین اطلاعات از سوی کشورهای عربی بر روی خروجی سایت قرار می گیرد و بعد از آن مردم کشور ما بیشترین سطح اطلاعات را در این شبکه ها منتشر می کنند و همین باعث ایجاد افزایش ضریب تهدیدات خواهد شد لذا مردم از انتشار اطلاعات شخصی در شبکه های اجتماعی خودداری کنند.

معاون وزیر ارتباطات و  فناوری اطلاعات با بیان اینکه در سال ۸۱ برنامه جامع به کارگیری فناوری اطلاعات مطرح شد و همزمان امنیت اجتماعی فضای سایبر نیز مورد توجه کارشناسان قرار گرفت گفت: در آن زمان یک روز آرزو داشتیم که بهترین آزمایشگاه احیاء «هارد» را داشته باشیم و امروز پلیس فتا به این مهم دست یافته است و این برای ما جای بسی افتخار دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز ما در حوزه تشخیص و پیگیری ها و کشف پرونده های حوزه مجازی از هیچ کشوری در دنیا عقب نیستیم.

دبیر شورایعالی فناوری اطلاعات با بیان اینکه اگر در طی یک دهه گذشته روی موضوع توانایی سایبری پلیس متمرکز نمی شدیم امروز تا این میزان موفقیت برای تامین امنیت فضای کسب و کار در محیط سایبر ایجاد نمی شد گفت: هم اکنون مجموعه ای از سرمایه ها برای پشتیبانی از فعالیت ها در فضای سایبر در حال کار است.

وی تشکیل شورای عالی فضای مجازی را یکی از نتایج حاصل از تعاملات ملی دانست و افزود: هر میزان شهروندان با محیط مجازی آشنایی پیدا کنند یقینا میزان بهره وری افزایش یافته و متقابلا مخاطرات با کاهش رو به رو می شود. بر همین اساس ما حوزه توانمندسازی شهروندان را در دستور کار قرار داده ایم تا مردم متوجه شوند که چه اطلاعاتی را از خود در شبکه های اجتماعی منتشر کنند و چه اطلاعاتی را منتشر نکنند.

معاون وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: در شبکه های اجتماعی بیشترین اطلاعات از سوی عربها بر روی خروجی سایت قرار می گیرد و بعد از آن مردم کشور ما بیشترین سطح اطلاعات را در این شبکه ها از خود منتشر می کنند این در حالی است که شهروندان آمریکایی در این موضوع در پایین ترین سطح از انتشار اطلاعات شخصی خود هستند. همین موضوع باعث شده تا مردم ما به دلیل عدم آگاهی تهدیدات زیادی پیرامونشان در فضای مجازی باشد که اگر مردم به این تهدیدات واقف شوند دیگر اقدام به انتشار اطلاعات شخصی خود در شبکه های مجازی نخواهند کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-02-24 17:26

افزودن دیدگاه جدید