کد مطلب: 

172713

ابهام در تعیین تکلیف اپراتور دوم/ سهام ایرانسل به صورت غیرقانونی خرید و فروش می شود

با پایان یافتن مهلت اپراتور دوم تلفن همراه برای اعلام نحوه ورود به بورس، یک عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از عرضه و فروش سهام ایرانسل به صورت غیرقانونی خبر داده است.
ابهام در تعیین تکلیف اپراتور دوم/ سهام ایرانسل به صورت غیرقانونی خرید و فروش می شود

به گزارش سیتنا به نقل از مهر، موضوع واگذاری سهام اپراتور دوم تلفن همراه در بازار بورس از سالها قبل مطرح است چرا که قبل از واگذاری این پروژه به اپراتور ام تی ان - ایرانسل و زمانی که شرکت ترکسل قرار بود سهامدار این پروژه شود، نمایندگان مجلس مصوبه ای را نهایی کردند که براساس آن 21 درصد سهام این اپراتور باید پس از 5 سال فعالیت در بورس عرضه شود؛ حال با گذشت حدود 9 سال از فعالیت این اپراتور در کشور، این مصوبه به دلیل تغییر سهامدار - از ترکسل به ام تی ان افریقای جنوبی- محل مناقشه مخالفان و موافقان است.

مخالفان این مصوبه معتقدند که تصمیم برای واگذاری 21 درصد سهام این شرکت مربوط به زمانی بوده که قرار بود اپراتور خارجی شریک این پروژه 70 درصد سهام این پروژه را در اختیار داشته باشد. اما موافقان معتقدند که در پروانه این شرکت به این موضوع الزام شده است.

با این وجود سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در دولت یازدهم برای ایرانسل زمانی تعیین کرد که پیشنهاد خود را برای ورود به بورس اعلام کند.

تیرماه امسال مدیرعامل اپراتور دوم تلفن همراه در مورد تکلیف 21 درصد سهام این اپراتور برای واگذاری در بورس وعده داد که تا 6 ماه آینده ایرانسل پیشنهاد خود مبنی بر واگذاری سهامش در بازار بورس را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه می کند.

علیرضا قلمبر دزفولی گفت: در مورد ورود ایرانسل به بورس، مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات فصل الخطاب است و براساس این مصوبه، ایرانسل 6 ماه زمان خواهد داشت پیشنهاد خود را برای نحوه ورود به بورس به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه کند.

مدیرعامل ایرانسل با اشاره به جزئیات ورود ایرانسل به بورس که از 5 سال گذشته تاکنون بارها مطرح شده است، گفت: در این مدت مصوبه ای از کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، برای تعیین تکلیف این پروژه به ما ابلاغ نشده اما در خردادماه 93 این کمیسیون مصوبه ای را در این زمینه صادر و ابلاغ کرد که ما عین این مصوبه را اجرا خواهیم کرد؛ براساس این مصوبه، ایرانسل حداکثر در پائیز سال جاری، پیشنهادات و شرایط خود را برای ورود به بورس ارائه خواهد کرد.

با پایان یافتن مهلت ایرانسل برای ارائه پیشنهاد به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته از آماده‌سازی این اپراتور برای واگذاری سهام در بورس خبر داد.

او درباره شرایط و نحوه ورود این اپراتور موبایل به بورس گفته است: ورود به بورس نیازمند مجموعه اقدامات و پیش‌نیازهایی است و این شرکت در حال انجام اقدامات لازم برای واگذاری سهام در بورس است.

اما همزمان با انتشار این خبر، یک عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس از فروش غیرقانونی سهام ایرانسل خبر داده است.

مصطفی افضلی فرد گفت: بر اساس ادعای شاکیان، شرکت ایرانسل خود به صورت مجزا اقدام به فروش سهام کرده که قطعا این اقدام غیرقانونی است.

او با بیان اینکه اخیرا جلسه‌ای با حضور مدیران شرکت ایرانسل، مسئولان سازمان بورس و شاکیان در کمیسیون اصل 90 برگزار شد گفت: شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل یک شرکت سهامی خاص است و بر اساس قانون، این شرکت باید سهام خود را از طریق بورس به متقاضیان واگذار کند، اما بر اساس ادعای شاکیان، شرکت ایرانسل خود به صورت مجزا اقدام به فروش سهام کرده که قطعا این اقدام غیرقانونی است و این کمیسیون به صورت جدی تمام مسائل مربوطه را پیگیری می‌کند و در زمان مناسب نتیجه نهایی را اعلام می‌کند.

پس از انتشار این خبر از سوی خبرگزاری خانه ملت، روابط عمومی شرکت ایرانسل با ارسال پیامکی این خبر را تکذیب کرد.

در این پیامک با عنوان ادعای فروش سهام ایرانسل آمده است: تا به حال ایرانسل هیچ سهامی را در نه در بورس و نه در خارج از بورس واگذار نکرده است و اصولا موضوع واگذاری سهام در خارج بورس موضوعیت ندارد و مطرح نشده است. همچنین در جلسه ای با موضوع اشاره شده در خبر نیز، هیچ کس از ایرانسل حضور نداشته است.

تا زمان مخابره این خبر وزارت ارتباطات واکنشی به این خبر نشان نداده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-02-03 15:31

افزودن دیدگاه جدید