کد مطلب: 

172274
پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

وزارت ارتباطات تمایل چندانی به اجرای حکم فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی ندارد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: مباحث فیلترینگ شبکه های اجتماعی مربوط به شورای عالی فضای مجازی است و لازم است این شورا نسبت به اجرای حکم قضایی حساسیت بیشتری داشته باشد.
وزارت ارتباطات تمایل چندانی به اجرای حکم فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی ندارد

به گزارش سیتنا، نصرالله پژمان فر در گفت وگو با تهران پرس در خصوص فیلترینگ شبکه های اجتماعی و این که چرا وزارت ارتباطات نسبت به اجرای حکم قضایی مبنی بر فیلترینگ این شبکه ها  اقدامی انجام نمی دهد، اظهار داشت: حکمی که مقام قضایی صادر می کند بایستی در دایره احکام اجرایی شود و عدم تبعیت از آن تخلف و باید با سازمان مربوطه برخورد جدی شود.

وی در ادامه افزود: مسئولین دستگاه قضایی بایستی علت عدم اجرای حکم فیلترینگ شبکه های اجتماعی را از مسئولین وزارت ارتباطات جویا شوند و چنانچه کوتاهی از سوی این وزارتخانه باشد لازم است که قوه قضاییه نسبت به تخلف رخ داده واکنش نشان دهد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که وزارت ارتباطات تمایل چندانی به اجرای حکم مقام قضایی مبنی بر فیلترینگ شبکه های اجتماعی مانند واتش آپ و تانگو و لاین ندارد، خاطرنشان کرد: مباحث فیلترینگ شبکه های اجتماعی مربوط به شورای عالی فضای مجازی است و لازم است این شورا نسبت به اجرای حکم قضایی حساسیت بیشتری داشته باشد.

پژمان فر در ادامه تصریح داشت: مباحث مربوط به فیلترینگ شبکه های اجتماعی مربوط به حکم قضایی و شورای عالی فضای مجازی است و مجلس نمی تواند در این موضوع دخالتی داشته باشد.

گفتنی است، برای چندمین بار است که با دستور قضایی این نرم افزارها به سمت فیلتر شدن می‌روند و سپس روند فیلترینگ متوقف می‌شود. شهریورماه امسال، معاون اول قوه قضاییه با ارسال نامه‌ای به وزیر ارتباطات از این وزارتخانه خواست تا ظرف مدت حداکثر یک ماه نسبت به فراهم آوری زمینه و بستر فنی مورد نیاز مسدود سازی و کنترل اطلاعاتی موثر برخی شبکه‌های اجتماعی نظیر واتس آپ، وایبر و تانگو اقدام کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-01-13 02:56

افزودن دیدگاه جدید