کد مطلب: 

171667

دختر زیبایی که قصد اغوای اسنودن را داشت! (+تصویر)

یک مامور اطلاعاتی روسیه که به غرب پناهنده شده ادعا کرد آننا چپمن، مامور سابق اطلاعات، ماموریت داشت تا ادوارد اسنودن را برای ماندن در روسیه اغوا کند.
دختر زیبایی که قصد اغوای اسنودن را داشت! (+تصویر)

به گزارش سیتنا، بوریس کارپیچکوف، مامور سابق KGB، ادعا کرد که آننا چپمن، ۳۲ ساله قرار بود تا اسنودن ۳۱ ساله را در مسکو نگهدارد تا روسها بتوانند به تحقیقات خود از او ادامه دهند. این دو نفر فقط یکبار همدیگر را دیده بودند، اما چپمن در سال ۲۰۱۳ به اسنودن در توئیتر پیشنهاد ازدواج داد. کارپیچکوف گفت: اگر اسنودن این پیشنهاد را می پذیرفت می توانست تابعیت روسی بگیرد. در این صورت او محکوم به ماندن در روسیه بود، زیرا شهروندان روسی برای خروج از کشور باید اجازه بگیرند.

کارپیچکوف، که خود بعد از ۱۵ سال خدمت در سازمان اطلاعات روسیه به غرب پناهنده شده و هنوز ارتباطات خود را با داخل روسیه دارد، گفت که اسنودن نگران تبعات پیوند خود با چپمن بود. روپرت آلاسون، نویسنده انگلیسی رمان های جاسوسی، به روزنامه ساندی پیپل گفت که چپمن پیچیدگی لازم برای زندگی با یک آمریکایی را داراست. آلاسون گفت: مامورانی مانند چپمن در سازمان اطلاعات روسیه زیاد نیستند. او آماده بود تا از موهبتهای خود در مورد استفاده کند.

چپمن در یک مصاحبه با شبکه آمریکایی NBC در سال ۲۰۱۳، حاضر نشد در باره پیام تویتری خود به اسنودن اظهار نظری بکند. چپمن، که دختر یک مامور ارشد سازمان اطلاعات روسیه است، در سال ۲۰۱۰ به همراه ۹ نفر دیگر و به اتهام کار برای یک حلقه جاسوسی برای سازمان اطلاعات خارجی روسیه بازداشت شد. او پس از محکومیت به روسیه پس فرستاده شد.

چپمن در سال ۲۰۰۲ با یک انگلیسی ازدواج کرد، اما در سال ۲۰۰۶ از او جدا شد. بعد از آنکه آشکار شد چپمن برای سازمان اطلاعات روسیه کار می کند، دولت بریتانیا پاسپورت بریتانیایی او را باطل کرد. چپمن که به زیبای کشنده معروف شده بود بعد از بازگشت به روسیه گوینده تلویزیون، مدل و صاحب مزون لباس شد و به ثروت زیادی رسید. اسنودن اکنون اقامت سه ساله روسیه را دارد. اسنودن بخاطر فاش کردن اسرار دولت آمریکا در این کشور تحت تعقیب است. مخالفان او را به خیانت متهم می کنند، در حالیکه مدافعان اسنودن، او را یک قهرمان آزادیهای فردی می دانند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-12-12 02:47

افزودن دیدگاه جدید