کد مطلب: 

277168

جای خالی این بازیگر را هیچ کس در جشنواره فجر پر نمی‌کند

یک سال پس از آن شبی که علی نصیریان روی صحنه اختتامیه جشنواره فیلم فجر از پیشرفت و جایگاه بالای سینما و تئاتر ایران سخن گفت و از اینکه عمری داشته تا به این روزها برسد شکرگزاری کرد، حالا در جشنواره فجر چهل و یکم به روزی رسیده‌ایم که فیلم دیگری را از این بازیگر تماشا کنیم؛ هرچند درخواست کرده که امسال نامش در هر بخشی از این رویداد حذف شود.
جای خالی این بازیگر را هیچ کس در جشنواره فجر پر نمی‌کند

به گزارش سیتنا، در ششمین روز جشنواره فیلم فجر قرار است فیلم «هفت بهار نارنج» به کارگردانی فرشاد گل‌سفیدی در سینمای رسانه نمایش داده شود. این فیلم که علی نصیریان بازیگر نقش اصلی مرد است، جدا از کیفیت و ساختار فیلم که هنوز دیده نشده و نمی‌توان اظهارنظر کرد، قطعا خالی از ظرافت‌های بازی نصیریان نخواهد بود.

این بازیگر که پیش‌تر لذت بزرگ زندگی خود را بازی در تئاتر و سینما عنوان کرده بود،‌ در دوره‌های مختلف جشنواره فجر با نقش‌های گوناگونی حضور داشته و سه بار نامزد دریافت جایزه شده بود. اما فقط سال ۱۳۹۷ در سی و هفتمین دوره جشنواره فجر برای فیلم «مسخره باز» سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل مرد را دریافت کرد؛ سیمرغی که آن را درجه دو دانست و اگر چه با کمال میل آن را پذیرفت اما یادآوری کرد که تا به حال سیمرغ نگرفته بود و در این چهل سال هم انتظار نداشته است و به هر حال آقایان تصمیم گرفتند این جایزه را به او بدهند.

نصیریان سال گذشته در اختتامیه جشنواره فجر برای تقدیر و بزرگداشت احمدرضا معتمدی روی صحنه آمد. او در آن دورانی که کرونا هنوز جولان میداد، با ماسکی بر صورت کنار احمدرضا معتمدیِ نشسته بر ویلچر ایستاد و از رشد و شکوه سینما و تئاتر در طول بیش از هفت دهه کارش سخن گفت.

صحنه پایانی جشنواره امسال می‌توانست بار دیگر شاهد حضور این بازیگر باشد که در ۸۸ سالگی همچنان پرانرژی و با احترام با حرفه خود برخورد می‌کند اما او که دیگر سن و سالی را هم پشت سر گذاشته چند روز پیش از جشنواره فیلم فجر در نامه‌ای به مجتبی امینی، دبیر این رویداد نوشت که به دلیل شرایط جسمی، سنی و عوارض روحی که اخیراً بر او عارض شده از حضور در جشنواره معذور است. البته این نامه محترمانه او هنوز از سوی مخاطب اصلی‌اش به صورت علنی پاسخی نگرفته و فقط رئیس سازمان سینمایی که در فیلم «امپراطور جهنم» نیز در مقام تهیه‌کننده سابقه همکاری با این بازیگر را داشت، با انتشار یک یادداشت و نیز اشاره به نامه نصیریان، برای او آرزوی سلامتی کرد.

در فیلم «هفت بهار نارنج» علاوه بر علی نصیریان، لادن مستوفی، سارا رسول‌زاده، فرهاد آئیش، هومن حاجی عبداللهی هم بازی کرده‌اند.

دیگر فیلمی که امروز برای اهالی رسانه رونمایی خواهد شد، «روایت ناتمام سیما» جدیدترین فیلم علیرضا صمدی است که آزاده صمدی، حامد کمیلی، غزل شاکری، مهران احمدی، مسعود کرامتی و مریم سعادت از بازیگران اصلی و شناخته شده آن هستند.

آزاده صمدی که چند سالی است در سینما کم کار شده، در چند دوره از جشنواره فیلم فجر با فیلم هایی همچون «طبقه حساس»، «آفریقا» و «خوب بد جلف» حضور داشته اما تاکنون موفق به دریافت جایزه نشده است.

حامد کمیلی هم با وجود نمایش فیلم‌هایی مثل «ایتالیا ایتالیا»، «تردید» و «سیانور» در جشنواره فجر تاکنون جایزه ای کسب نکرده اما مهران احمدی در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر در بخش بین‌الملل برای بازی در فیلم «آلزایمر» سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل را دریافت کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 4
2023-02-06 18:10

افزودن دیدگاه جدید