کد مطلب: 

273369

رونمایی از پارک باستان‌شناسی جدید در عراق

مقامات عراق از یک پارک باستان‌شناسی شامل حکاکی‌های تاریخی آشوری رونمایی کردند.
رونمایی از پارک باستان‌شناسی جدید در عراق

به گزارش سیتنا از خبرگزاری فرانسه، مقام‌های عراقی از یک پارک باستان‌شناسی، شامل حکاکی‌های دو هزار و ۷۰۰ ساله متعلق به دوران حکومت آشوری‌ها رونمایی کردند.

در این پارک باستان‌شناسی، ۱۳ سنگ‌برجسته روی دیواره کانال آبیاری به طول ۱۰ کیلومتر در شمال عراق حکاکی شده‌اند و تصاویری از ستایش ایزدان توسط پادشاهان را به تصویر کشیده‌اند.

هر یک از این حکاکی‌ها در بخش‌هایی به عرض ۵ متر و ارتفاع دو متر خلق‌ شده‌اند و به دوران حکومت «سارگون دوم» (به سال ۷۲۱ تا ۷۰۵ پیش از میلاد) و پسرانش تعلق دارد.

باستان‌شناسان امیدوارند با ادامه کاوش‌ها، سنگ‌برجسته‌های مشابه بیشتری کشف شود.

این پارک باستان‌شناسی که با نام «فائده» شناخته می‌شود، نخستین مورد از پنج پارک باستان‌شناسی است که مسؤولان شمال عراق امیدوارند در آینده بتوانند آن‌ها را نیز رونمایی کنند. این پارک‌های باستان‌شناسی درحقیقت بخشی از پروژه‌ای است که با هدف جذب گردشگر و ایجاد منبع درآمد آغاز شده است.

این سنگ‌برجسته‌ها در طول کاوش‌های باستان‌شناسی چند سال اخیر کشف شده‌اند. عراق مهد برخی از نخستین شهرهای جهان محسوب می‌شود. این کشور علاوه بر آشوری‌ها، محل زندگی سومری‌ها و تمدن بابل نیز بوده است، اما در سال‌های اخیر به مکان محبوبی برای قاچاقچیان آثار تاریخی تبدیل شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2022-10-18 21:53

افزودن دیدگاه جدید