کد مطلب: 

272856

این آهن‌ربای چینی، قدرتمندترین آهن‌ربای دنیا است!

این آهنربا که ساخت آن تا پنج سال دیگر تمام می‌شود، امکان مطالعه روی نیمه‌رساناهای جدید، 6G و حتی داروهای جدید پزشکی را فراهم می‌کند.
این آهن‌ربای چینی، قدرتمندترین آهن‌ربای دنیا است!

به گزارش سیتنا، چین در شهر ووهان کلنگ ساخت مرکزی برای میزبانی از قدرتمندترین آهنربای پالسی جهان را زد. این مرکز می‌تواند به محققان کمک کند تا به توسعه نیمه‌رساناهای جدید، ارتباطات 6G و حتی داروهایی برای نجات جان انسان‌ها بپردازند.

به گزارش SCMP، مرکز میدان مغناطیسی پالسی قدرتمند چینی‌ها در دانشگاه هواژونگ می‌تواند یک میدان مغناطیسی کوتاه اما بسیار قوی با توان 110 تسلا ایجاد کند که بیش از دو میلیون برابر قوی‌تر از میدان مغناطیسی کره زمین خواهد بود.

رکورد فعلی با 100 تسلا در اختیار آزمایشگاه ملی لس آلاموس در ایالت نیومکزیکوی آمریکاست. در حال حاضر قوی‌ترین میدان مغناطیسی پالسی که چین می‌تواند ایجاد کند به توان 70 تسلا می‌رسد. ساخت این مرکز جدید پنج سال طول خواهد کشید و هزینه آن به 276 میلیون دلار خواهد رسید.

این آهن‌ربای چینی، قدرتمندترین آهن‌ربای دنیا است!

قدرتمندترین آهنربای پالسی دنیا چه کاربردهایی خواهد داشت؟

کاربران احتمالی این مرکز از همین حالا در صف قرار گرفته‌اند تا از این آهنربای قدرتمند استفاده کنند. این کاربران شامل مهندسان پروژه‌های الکترومغناطیسی قدرتمند، دانشمندانی که روی نیمه‌رساناها و ابررساناهای جدید کار می‌کنند، محققان فعال در زمینه ارتباطات 6G و پژوهشگران امیدوار به درمان‌های پزشکی هستند.

میدان‌های مغناطیسی پالسی به دانشمندان اجازه می‌دهند ساختارهای ماده، رفتار ذرات در سطح زیراتمی و فرآیندهای حیات در محیط‌های سخت را ببینند. متخصصان می‌گویند انجام این مشاهدات علمی در شرایط معمولی غیرممکن است.

محققان امیدوارند با استفاده از این میدان مغناطیسی قدرتمند در حوزه‌های مختلف از توسعه تراشه‌های مبتنی بر کربن گرفته تا فناوری‌های پنهانکاری و سلاح‌های ریزموجیِ پرتوان دستاوردهای خوبی کسب کنند. تیم پشت این پروژه قبلا در مصاحبه‌ای گفته بود که می‌خواهد استعدادهای سراسر دنیا را جذب کند.

ساخت این آهنربا احتمالا خیلی چالشی و ریسکی خواهد بود. کارگران باید ساعت‌ها در حالی که لباس‌های مخصوص و محافظ خود را پوشیده‌اند کار کنند و سیم‌های فلزی را دور آهنربا بپیچانند. همه این کارها در محیطی انجام می‌شود که پر از گازهای سمی خواهد بود.

خود آهنربا به یک ژنراتور برق قوی نیاز دارد که بتواند بیش از یک گیگاوات انرژی تولید کند و مواد خاصی مورد نیاز است که بتوانند گرما و شوک حاصل از پالس‌ها را جذب کنند. دانشمندان چینی قبلا رکورد قوی‌ترین میدان مغناطیسی یکنواخت جهان را زده بودند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2022-10-03 10:13

افزودن دیدگاه جدید