ویدئو ناسا از مریخ که تا به حال ندیده‌اید!

فیلمی که اکنون توسط ناسا منتشر شده است، جزئیات تصویری ۲.۵ میلیارد پیکسلی را نشان می‌دهد.
ویدئو ناسا از مریخ که تا به حال ندیده‌اید!

به گزارش سیتنا، مریخ‌نورد «استقامت» ناسا در فوریه ۲۰۲۱ روی مریخ فرود آمد و از آن زمان تاکنون درحال مطالعه این سیاره و ارسال تصاویر ارزشمند از آن است. فیلمی که اکنون توسط ناسا منتشر شده است، جزئیات یک تصویر ۲.۵ میلیارد پیکسلی را نشان می‌دهد.

این دقیق‌ترین منظره‌ای است که تاکنون از یک سیاره دور همانند مریخ به ثبت رسیده است. در ثبت این مجموعه از ۱۱۱۸ تصویر منفرد استفاه شده است. این تصاویر به کمک دو دوربین «Mastcam-Z» مریخ‌نورد استقامت ثبت شده‌اند.

لازم به ذکر است برای آنکه جزئیات این تصاویر با وضوح بهتری نشان داده شوند، ناسا میزان رنگ موجود در تصاویر را اندکی تغییر داده است. به گفته ناسا، انجام این کار تفسیر دقیق مناظر را برای تیم علمی ساده‌تر می‌کند.

این ویدئو از مریخ صحنه‌ای از لبه دلتای رودخانه‌ای در داخل دهانه «جزرو» را نشان می‌دهد که طبق تحقیقات انجام شده، ۳.۵ میلیارد سال پیش با آب پر شده بود اما امروز خشک و خالی است.

در این ویدئو، «راشل کرونیاک» عضو تیم عملیات علمی مریخ‌نورد استقامت، توضیحاتی در مورد این پانورامای زیبا و فوق‌العاده دقیق ارائه کرده و توجه بینندگان را به نقاط مختلف جلب می‌کند. این نواحی شامل صخره‌های لایه لایه متمایز در بالای صخره‌های دلتا به ارتفاع ۳۲ فوت هستند. در این ویدئو همچنین می‌توانیم ببینیم که چگونه برخی از این سنگ‌های سیاره مریخ شکسته و به پایین سقوط کرده‌اند.

در زمان مشاهده این ویدئو، «سنگ متعادل» را می‌بینید که به صورت عجیبی در بالای صخره‌ بزرگتری قرار دارد و وضعیت آن به صورتی است که انگار هر لحظه امکان افتادن آن وجود دارد. رد تایرهای خود مریخ‌نورد بر سطح سیاره مریخ نیز در تصاویر به چشم می‌خورد.

دانشمندان ناسا در تلاش هستند تا نمونه‌ سنگ‌هایی را از سطح سیاره سرخ به زمین بیاورند و به صورت مستقیم وجود حیات در این سیاره را مورد بررسی قرار دهند. ارسال نمونه‌های جمع‌آوری شده از مریخ به زمین نیازمند انجام پروژه دیگری است. ناسا درتلاش است تا با ارائه راهکارهای مختلف انجام این ماموریت را ساده کند.

مریخ‌نورد استقامت تاکنون چنان رکوردهای شگفت‌انگیزی را در مطالعه سیاره سرخ به ثبت رسانده است که ناسا درتلاش است نسخه جدیدتر و پیشرفته‌تری از آن را ساخته و راهی این سیاره کند.

2022-09-18 08:29