کد مطلب: 

270719

تلاش برای ماله‌کشی بر پرونده ۱۷۰ میلیارد تومانی به خاطر یک همکاری ۶۰ روزه!

سیف الله فغانپور مسئول حقوقی پیشین فدراسیون فوتبال در برنامه ای زنده سخنانی درباره حکم دادگاه ویلموتس مطرح کرد که سرشار از ابهام است.
تلاش برای ماله‌کشی بر پرونده ۱۷۰ میلیارد تومانی به خاطر یک همکاری ۶۰ روزه!

به گزارش سیتنا، او درحالی خبری قطعی از صدور حکم پرونده مربی بلژیکی داده که دادگاه هنوز هیچ حکمی در این باره ابلاغ نکرده است. پرونده قرارداد ۷میلیون و ۸۰۰ هزار یورویی برای ۳/۵ سال با حضور مهدی تاج در انتخابات فدراسیون فوتبال دوباره سر زبان ها افتاده و افراد نزدیک به او مدام از یک دستاورد بزرگ می گویند.

اینکه حکم ویلموتس شکسته می شود و پیروزی بزرگ را به نام تاج سند می زنند. فارغ از اینکه گروه حقوقی تیم تاج در این پرونده ، در فیفا به پرداخت غرامت ۶ میلیون یورویی غیر از مبلغ ۲ میلیون یوروی پرداختی محکوم شده اند و همزمان با سرپرستی سیف الله فغانپور، ساختمان فدراسیون فوتبال به عنوان بدهی به شستا ضبط شده است.

آن هم در شرایطی که تنها برای یک جمله و اضافه شدن یک پرانتز و واژه رقم توافقی به قرارداد از سوی ویلموتس ، حالا به جای پرداخت غرامت ۳ ماهه باید فارغ از ۲ میلیون یوروی پرداختی طبق ادعای فغانپور ۳/۵ میلیون یوروی دیگر به مربی بلژیکی پرداخت شود که تنها ۶۰ روز در ایران حضور داشته و بدترین نتایج تاریخ ملی را هم رقم زده است . آن هم مربی ناموفقی که قرارداد قبل و بعد از ایرانش بر اساس شواهد کمتز از سالیانه ۵۰۰ هزار دلار بوده اما با ایران سالیانه ۲/۲ میلیون یورو قرارداد بسته است!

در این شرایط اما پس از تحویل پرونده ایران به دادگاه حکمیت ورزش، با تغییرات در تیم حقوقی فدراسیون که با کمک معاونت حقوقی دولت اتفاق افتاد و سپرده شدن پرونده به وکیل جوان ایرانی، لایحه ای تنظیم شد بر اساس قرارداد سرمربی سابق با باشگاهی مراکشی .دادنامه ای که احتمالا با پرداخت هزینه های دادرسی از سوی فدراسیون فوتبال ایران بزودی منجر به صدور حکم قطعی پرونده می شود.

اما این حکم چیست و چطور فغانپور عدد ۳/۵ میلیون یورو را برایش اعلام می کند محل بحث است. او بی اشاره به پرداختی ۲ میلیون یورویی ابتدایی که وصول شده، عدد ۳ تا ۳/۵ میلیون یورو را مطرح می کند و صحبت از بزرگترین پیروزی تاریخ فوتبال ایران در محاکم حقوقی می کند.

استدلال فغانپور چیست؟ اگرچه او جزئیاتی نگفته اما بر اساس رقمی که می گوید احتمالا بر این باور است ۱۸ ماه پایانی قرارداد ویلموتس به دلیل پیوستنش به رجاء کازابلانکا از مبلغ کلیقرارداد کسر خواهد شد.

ادعایی که البته ممکن است رخ دهد به شرطی که مبلغ قرارداد جدید ویلموتس در باشگاه جدید کمتر از مبلغ قرارداد سالیانه با ایران باشد.در غیر این صورت اگر دفاعیات وکلای ویلموتس به نتیجه برسد، تنها رقم قرارداد ویلموتس با باشگاه بعدی اش از اصل مبلغ کسر خواهد شد.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی فیفا تقریبا ۸۵ درصد پرونده های ارجاعی به CAS عینا همانند حکم صادره فیفا تائید می شود و ۱۵ درصد باقی مانده پرونده ها هم معمولا تغییراتی جزئی دارند.

اگر تیم حقوقی جوان ایران بتواند بخشی از مبلغ حکم را کم کند قطعا دستاوردی بزرگ بدست آورده اما این دستاورد چیزی از قرارداد فاجعه بار امضاء شده توسط فدراسیون تاج کم نمی کند. قراردادی که حاصلش به گفته فغانپور غرامت ۱۷۰ میلیارد تومانی برای ۶۰ روز حضور ویلموتس در ایران است و فاجعه به تاراج رفتن ساختمان باشگاه پرسپولیس و فدراسیون فوتبال.

آن هم برای استخدام مردی که رقم واقعی قراردادهایش را چیزی حدود سالانه ۵۰۰ هزار دلار تخمین می زنند و دستاوردش در فوتبال ملی فاجعه ای بزرگ با باخت به عراق و بحرین بوده است که تیم ملی را برای رسیدن به قطر نیازمند معجزه در بحرین کرده بود!

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2022-07-24 13:22

افزودن دیدگاه جدید