کد مطلب: 

270423

طباطبایی: هشت ماه قبل گفتم اسکوچیچ را عوض کنید

یک کارشناس فوتبال می‌گوید از مدت‌ها پیش مشخص بوده که اسکوچیچ در حد سرمربی‌گری تیم ملی فوتبال ایران نیست.
طباطبایی: هشت ماه قبل گفتم اسکوچیچ را عوض کنید

به گزارش سیتنا، هادی طباطبایی درباره رد صلاحیت دراگان اسکوچیچ از سوی کمیته فنی فدراسیون فوتبال و اختلاف نظر بازیکنان درباره بودن یا نبودن اسکوچیچ گفت: این مساله جدیدی نیست. این موضوع به گذشته هم بر می‌گردد. از گذشته یک سری اختلاف‌ها به گوش می‌رسید و این صحبت بود که اسکوچیچ اقتدار لازم را ندارد. وقتی این اتفاقات رخ می‌دهد، نگران کننده است. از طرفی کیفیت فنی مناسبی هم از تیم ملی نمی‌بینیم. اسکوچیچ از نظر نتیجه‌گیری خوب بود اما کیفیت فنی او خوب نبود.

طباطبایی با بیان اینکه هشت ماه قبل درباره کیفیت فنی اسکوچیچ و لزوم تغییرات در تیم ملی سخن گفته بود اما کسی توجهی نکرد، افزود: در زمانی که تیم ملی در بازی‌های تدارکاتی نتیجه خوبی می‌گرفت، مشکلات فنی را گفتم. از من خرده گرفتند که چرا تیم ملی را نقد می‌کنم. امروز به این نتیجه رسیدند که آن روز حرف خوبی میزدم. اگر آن روزها به حرفم گوش می‌کردند، در این مخمصه گیر نمی‌کردند. ما همیشه به بحران می‌رسیم و بعد از آن کاری انجام می‌دهیم. الان که اقتدار لازم وجود ندارد و مشکلات فنی عیان شده، همه می‌خواهند سرمربی عوض شود.

وی در واکنش به این سوال که آیا تغییرات روی نیمکت تیم ملی در فاصله چهار ماه تا جام جهانی می‌تواند تاثیرگذار باشد اظهار کرد: می‌تواند مثمرثمر باشد. فوتبال را به این شکل نبینید که همه چیز بعد فنی است. اگر از نظر فنی توانمند باشی ولی نتوانی از بازیکنان بازی بگیری و اقتدار نداشته باشی، همه چیز برعکس می‌شود. مربیگری پکیجی از همه ویژگی‌ها است. همه جای دنیا هم دیدید که وقتی مربیان عوض می شوند، به سرعت نتایج تغییر محسوسی می‌کند.

طباطبایی درباره فهرست محدود مربیان جایگرین اسکوچیچ گفت: نمی‌توان افراد زیادی را به مربیان ایرانی اضافه کرد، ولی کسانی هستند که می‌توانند به تیم ملی ما کمک کنند.

او درباره وقت کشی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال برای اتخاذ تصمیم نهایی گفت: هیات رئیسه باید سریعا تصمیم بگیرد. نمی‌دانم چه فکری در سر دارند ولی فوتبال ملی ما در این چند وقت شبیه همه چیز بوده جز فوتبال!

این کارشناس فوتبال درباره سپردن سکان هدایت تیم ملی به یک مربی ایرانی یا یک مربی خارجی، خاطرنشان کرد: شش، هفت ماه پیش گفتم که مربی تیم ملی را تغییر دهید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2022-07-15 10:08

افزودن دیدگاه جدید