کد مطلب: 

270414

ستاره‌ای که از رونالدو و مسی پولدارتر است!

نشریه فوربس، فهرست ثروتمندترین فوتبالیست‌های دنیا را منتشر کرد. اما پولدارترین فوتبالیست کیست؟ رونالدو، مسی یا ستاره‌ای دیگر؟
ستاره‌ای که از رونالدو و مسی پولدارتر است!

به گزارش سیتنا، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو بیش از یک‌دهه است که حاکمین بلامنازع دنیای فوتبال هستند. دو بازیکنی شاغل در دو باشگاه بزرگ اروپایی، پاری‌سن ژرمن و منچستریونایتد. به‌راحتی می‌توان حدس زد که این دو ابرستاره جزء ثروتمندترین فوتبالیست‌های دنیا هستند. اما سوال اینجا است که ثروتمندترین فوتبالیست دنیا کدام بازیکن است؟

بر اساس اعلام نشریه فوربس، لیونل مسی سال گذشته در میان تمامی ورزشکاران دنیا بیشترین درآمد را داشته است. اما اگر فارغ از درآمد سال گذشته، به دنبال پیدا کردن ثروتمندترین فوتبالیست دنیا باشیم، در کمال شگفتی، این عنوان نه به مسی تعلق می‌گیرد و نه به کریستیانو رونالدو.

در فهرست پردرآمدترین ورزشکاران سال گذشته، مسی با درآمد 130 میلیون دلاری در صدر جدول ایستاده و رتبه دوم در اختیار لبرون جیمز، ستاره بسکتبال آمریکا با 121 میلیون دلار است. کریستیانو رونالدو هم با درآمد 115 میلیون دلاری در رتبه سوم ایستاد. رتبه چهارم این فهرست هم به نیمار تعلق دارد که در سال گذشته 95 میلیون دلار درآمد داشت.

اما به سوال اصلی برگردیم: ثروتمندترین فوتبالیست دنیا کیست؟ این عنوان در کمال تعجب به کاپیتان تیم ملی برونئی تعلق می‌گیرد: فائق بولکیا. ثروت او البته نه از فوتبال بلکه از خانواده‌اش نشات می‌گیرد. پدر او، جفری بولکیا، پرنس بروئنی و عمویش سلطان این کشور است.

فائق بولکیا

بولکیا در نوجوانی به آکادمی‌های ساوتهمپتون، چلسی، و لسترسیتی رفت ولی در نهایت نتوانست به تیم‌های لیگ برتری بپیوندد و در سال 2020 فوتبالش را از ماریتیمو در پرتغال آغاز کرد. بولکیا بعد از یک سال به تایلند رفت و تا امروز، در تیم چونبوری این کشور بازی می‌کند.

جالب اینجا است که رتبه دوم ثروتمندترین فوتبالیست دنیا هم به چهره‌ای غیرمنتظره تعلق می‌گیرد: ماتیو فلامینی، هافبک سابق آرسنال. او هم ثروتش را نه مدیون فوتبال بلکه مدیون فعالیت‌های اقتصادی است. فلامینی از بنیانگذاران یک شرکت بیوشیمیایی است که از بزرگترین شرکت‌های این حوزه در دنیا به شمار می‌رود.

ماتیو فلایمنی در کنار مسوت اوزیل

رتبه سوم فهرست در اختیار کریستیانو رونالدو است. او علاوه‌بر درخشش در میادین فوتبال، شم اقتصادی خوبی هم دارد و موفق شده با سرمایه‌گذاری‌های هوشمندانه ثروت شخصی‌اش را به رقم 500 میلیون دلار برساند.

رتبه چهارم ثروتمندترین فوتبالیست‌های دنیا هم در اختیار لیونل مسی است. ثروت او بر اساس گزارش نشریه فوربس، به 400 میلیون دلار بالغ می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2022-07-14 19:33

افزودن دیدگاه جدید