کد مطلب: 

269677

کشف یک فروچاله غول‌پیکر با عمق ۱۹۲ متر در چین

یک تیم کاوش غار اخیراً یک فروچاله کارست غول پیکر را در شهرستان لی، منطقه خودمختار گوانگشی ژوانگ در جنوب چین کشف کرده است که این فروچاله غول پیکر جدید، عمیق‌ترین عمق آن ۱۹۲ متر است.
کشف یک فروچاله غول‌پیکر با عمق ۱۹۲ متر در چین

به گزارش سیتنا، یک تیم کاوش غار اخیراً یک فروچاله کارست غول پیکر را در شهرستان لی، منطقه خودمختار گوانگشی ژوانگ در جنوب چین کشف کرده است که این فروچاله غول پیکر جدید، عمیق‌ترین عمق آن ۱۹۲ متر است و سی‌امین فروچاله کشف شده در لی است.

تا پایان سال ۲۰۲۱، در مجموع ۳۱ خوشه از بیش از ۲۷۰ فروچاله غول پیکر کارست در چین کشف شد که نزدیک به ۹۰ درصد از کل تعداد جهان را تشکیل می‌دهد و در واقع نزدیک به ۹۰ درصد از فروچاله‌های کارست جهان در چین است.

فروچاله‌های غول‌پیکر در زبان چینی به نام تیان‌کنگ (گودال بهشتی) نیز شناخته می‌شوند. فروچاله‌های یافت شده در چین عمدتاً در گوانگشی، گوئیژو، چونگ‌کینگ، یوننان، سیچوان، هونان و شانشی متمرکز شده‌اند و بزرگ‌ترین خوشه فروچاله‌ها در شهرستان لی است.

عمیق‌ترین گودال در چین بیش از ۵۰۰ متر است و تا این عمق کاوش صورت گرفته است. از آنجایی که فروچاله‌ها یک میراث زمین‌شناسی گران‌بها هستند، تحقیق در مورد آنها برای مطالعه تغییرات در زمین‌شناسی، زیست‌شناسی و پوشش گیاهی اهمیت زیادی دارد.

"مطالعه فروچاله‌ها، از جمله تعیین زمان زمین‌شناسی، تحقیق بر روی طبقات و تجزیه و تحلیل عناصر درگیر مانند آب و سایر ترکیبات مواد، می‌تواند به ما در تعیین دوران شکل‌گیری آنها و شرایط آب و هوایی، دما و محیط‌های موجود در آن کمک کند. می‌توان یک ریزاقلیم، زیستگاه و اکوسیستم منحصربه‌فرد را در یک فروچاله تشکیل داد و در نتیجه منابع بیولوژیکی غنی و منحصربه‌فرد را پرورش داد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2022-06-20 10:10

افزودن دیدگاه جدید