کد مطلب: 

269601

بردیف به درد تراکتور می‌خورد؟

بررسی عملکرد مربی نامدار روس در شش سال اخیر نشان می‌دهد که باشگاه تراکتور باید با چشم و گوش بازتر این گزینه را بررسی کند.
بردیف به درد تراکتور می‌خورد؟

به گزارش ایسنا، ظهر سه شنبه، باشگاه تراکتور در شرایطی که پرشورها منتظر تمدید قرارداد اتوئرول سائلام بودند، اعلام کرد که قربان بردیف، سرمربی مطرح روس در آستانه قبول هدایت این تیم است. به همین بهانه در این گزارش بررسی می‌کنیم که رزومه این مربی پرافتخار روس در سال‌های اخیر چه بوده و آیا این مرد ۶۹ ساله، همان بردیف پرافتخار ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۶ است یا خیر.

قربان بردیف پس از دوران درخشان در روبین کازان (۲۰۰۱ تا ۲۰۱۳) به شکل پراکنده‌ مربی‌گری کرد و نتایج خوبی هم با روستوف کسب کرد و توانست با این تیم به نایب قهرمانی روسیه و حضور در لیگ قهرمانان اروپا برسد. با این حال حضور مجدد بردیف در روبین کازان در حد فاصل ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ به خوبی برهه اول نبود و بردیف پس از کسب نتایج ضیف، از هدایت روبین اخراج شد.

بردیف پس از اخراج از روبین کازان تا ۲۰۲۱ بدون تیم بود تا این که مدیران غیرت قزاقستان از این مربی مطرح که سابقه مدیریتی در روبین کازان و روستوف داشت، به عنوان مشاور دعوت به همکاری کردند. با این حال مدیران غیرت به دلیل دستمزد بالای بردیف، با این مرد روس قرارداد پاره وقت به امضا رساند. (دستمزد بردیف در روبین کازان، ۳ میلیون یورو در سال بود.)

باشگاه غیرت در ادامه همکاری با بردیف، او را به عنوان سرمربی تیم انتخاب کرد که در همان زمان، مبلغ قرارداد او و غیرت یکی از سوالات مهم رسانه‌های قزاق از باشگاه بود اما هیچوقت این مبلغ مشخص نشد. تنها یک بار، لژنوف، مدیر ورزشی غیرت قزاقستان در پاسخ به سوالی راجع به مبلغ قرارداد بردیف و غیرت به یک جمله بسنده کرد: من می‌توانم بگویم که این رقم کاملا مناسب است.

با این حال اوضاع در غیرت قزاقستان همانند روبین کازان برای بردیف خوب پیش نرفت و او نتوانست از تیمی که یکی از قدرت‌های فوتبال قزاقستان بود، بهترین کاربری را بگیرد. بازی کاملا تدافعی غیرت در دوره حضور بردیف، مورد انتقاد رسانه‌ها و هواداران غیرت بود، چرا که آن‌ها از تیمی که یکی از قدرت‌های فوتبال قزاقستان از نظر فوتبالی و مالی بود، توقع بازی مالکانه داشتند.

حتی در آن زمان شایعاتی در رسانه‌های روس و قزاق به وجود آمد که بازیکنان هم از نحوه بازی تیم‌شان راضی نیستند و انتظار بیشتری از بردیف داشته‌اند؛ شایعه‌ای که باشگاه آن را رد کرد. بردیف در زیر فشار رسانه‌ها و هواداران، دلیل نتیجه نگرفتن و چشم نواز بازی نکردن تیمش را نبودن مردانگی بین بازیکنانش عنوان کرد. در نهایت کار بردیف با قبول شکست ۶ بر صفر مقابل آستانا، رقیب اصلی غیرت در قزاقستان تمام شد و او تنها یک بازی دیگر پس از بازی با آستانا، روی نیمکت غیرت نشست.

با همه این اوصاف باشگاه تراکتور باید بررسی جامعی درباره قربان بردیف کند تا در صورت عقد قرارداد با این مربی روس، در آینده به مشکل نخورد. البته نمی‌توان بردیف را تا حد سولدو پایین آورد اما از آخرین روزهای درخشان مربی‌گری این مرد ۶۹ ساله روسیه‌ای – ترکمنستانی تقریبا ۶ سال گذشته است و از طرفی حقوق بردیف، نه ۳ میلیون یوروی روبین کازان اما مبلغ سنگینی برای یک باشگاه ایرانی خواهد بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2022-06-16 17:46

افزودن دیدگاه جدید