کد مطلب: 

268546

جنگ تاج‌وتخت بین استقلال و پرسپولیس

مسابقات لیگ برتر با برگزاری رقابت‌های هفته بیست‌وششم پیگیری می‌شود.
جنگ تاج‌وتخت بین استقلال و پرسپولیس

به گزارش سیتنا، رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران به پنج ایستگاه پایانی خود رسیده تا حالا و در فاصله پنج هفته ای تا پایان این رقابت ها، هیجان مسابقات به اوج خود برسد. رقابت هایی که هفته گذشته، پس از یک ماه وقفه آغاز شد که با برگزاری بازی ها و ادامه داشتن کورس قهرمانی، هیجان آن به بالاترین نقطه رسید و حالا در فاصله پنج هفته تا پایان، تنور این مسابقات حسابی داغ شده است.

استقلال و پرسپولیس در صدر جدول ۴ امتیاز فاصله دارند و یک لغزش از سوی آبی ها، می تواند جام را بر فراز دستان رقیب بفرستد و از سوی دیگر جنگ انتهای جدولی ها برای بقا، باعث شده تا این هفته های پایانی با جذابیت بیشتری دنبال شوند.

تراکتور- هوادار؛ ساعت ۱۶:۳۰

قرمزهای تبریز در این فصل، فاصله زیادی با تیم مدعی سال های اخیر داشتند و از همان ابتدا، نتایج نا امید کننده ای گرفتند. تراکتور در فاصله پنج هفته تا پایان لیگ، با ۲۱ امتیاز در رده سیزدهم جدول لیگ قرار گرفته و با انتهای جدول ۶ امتیاز فاصله دارد که یک لغزش از سوی شاگردان ساغلام می تواند آن ها را به دردسر بیندازد که برای ایجاد یک حاشیه امن، نیاز مبرم به برد در هفته های آخر دارند؛ در مقابل اما، شاگردان عنایتی رقیب دست و پا بسته ای نیستند و هفته گذشته ذوب آهن را کنار زدند تا در رده نهم قرار بگیرند و حالا رویای حضور در جمع شش تیم اول را داشته باشند. رویایی که برای رسیدن به آن باید از تراکتور عبور کند و می تواند تراکتور را به انتهای جدول بفرستد و شرایطی سخت را برای قرمزها رقم بزند.

فجر سپاسی- نفت مسجد سلیمان؛ ساعت ۱۸:۳۰

گویی در سال های اخیر، طالع فجر سپاسی با تلاش برای صعود از لیگ یک به لیگ برتر، و یا دست و پا زدن برای سقوط نکردن از لیگ برتر گره خورده. آن ها سال گذشته در همین روزها جزو تیم های مدعی در لیگ دسته اول، برای صعود به لیگ برتر بودند و حالا با قرار گرفتن در رده پانزدهم جدول، جزو کاندیداهای اصلی سقوط هستند.

فجری‌ها که از ابتدای فصل مشکل زمین مناسب برای بازی داشتند، در ابتدا باید با نفت مسجدسلیمان بازی کنند. مسابقه‌ای که هر دو تیم برای بقا فقط باید ببرند و تساوی در این بازی دو تیم شهرخودرو و تراکتور را خوشحال می‌کند. فجر با نفت دو امتیاز اختلاف دارد و پیروزی هرکدام می تواند آن ها را چند قدم جلو بیندازد دو بازی پایانی فجری هم با تراکتور و پرسپولیس خواهد بود که اولی در منطقه خطر قرار دارد و دومی چشم به قهرمانی. حالا باید دید در دوئل فانوس به دستان لیگ برتر، کدام تیم می تواند یک سه امتیاز حساس و حیاتی را به حساب خود واریز کند و از منطقه خطر بگریزد.

ذوب آهن- پرسپولیس؛ ۱۸:۳۰

یک تساوی بدموقع از استقلال در نقش جهان و یک برد شیرین برای پرسپولیس در آزادی، باعث شد تا همه معادلاتی که از قبل برای لیگ پیش بینی می شد، به هم بریزد. پرسپولیس هدیه استقلال در هفته گذشته را باز کرد و حالا تنها ۴ امتیاز با رقیب خود فاصله دارد که همین می تواند یک انگیزه بالا برای بازیکنان باشد تا در هفته های پایانی، همه امتیازات را جمع کنند و خود را به صدر برسانند.

با این وجود آن ها باید چشم به عملکرد و لغزش استقلال هم داشته باشند و تکلیف قهرمانی آنها برای ششمین سال متوالی، دست خودشان نیست. آنها اگر تمام بازی‌های‌شان را هم با پیروزی پشت سر بگذارند آن وقت باید امیدوار باشند که استقلال از پنج بازی پیش رو بیشتر از ۱۰ امتیاز را به دست نیاورد.

قرمزهای پایتخت امروز باید در اصفهان به مصاف ذوب‌آهن بروند. مهدی تارتار هفته گذشته نتیجه را واگذار کرده و اصلاً دوست ندارد برای دومین هفته متوالی این اتفاق بیفتد. بازی بعدی آنها در هفته بیست و هفتم شاید تا حدود زیادی تکلیف را مشخص کند. جایی که قرمزها در یکی از مهم‌ترین بازی‌های فصل‌شان در خارج از تهران میزبان سپاهان خواهند بود.

از سوی دیگر، ذوب آهن هم در این فصل هیچ ردی از تیم مدعی سال های قبل نداشته و حالا هفته های پایانی می تواند یک حسن ختام برای آن ها باشد تا از نیمه پایین جدول جدا شوند و با قرار گرفتن در رده ای مناسب، برای فصل آینده به فکر بازسازی تیم باشند.

پیکان- سپاهان؛۱۹:۰۰

محرم نویدکیا اگر چه در آسیا عملکرد قابل دفاعی نداشت، اما موفق شده در لیگ برتر ضلع سوم مثلث قهرمانی باشد؛ اگرچه زردپوشان اصفهان شانس چندانی برای قهرمانی ندارند اما قرار گرفتن در رده سوم جدول می تواند شروعی باشد برای بازگشت آن ها به اصل خویشتن در سال های آینده؛ سپاهان همین الان هفت امتیاز از فولاد رده چهارمی بیشتر دارد و محرم نویدکیا که در لیگ قهرمانان آسیا هم نتایج خوبی را به دست نیاورده به این فکر می‌کند که حداقل همین جایگاه سومی را از دست ندهد.

در سوی دیگر این بازی، پیکان با هدایت مجتبی حسینی به میدان می رود که آن ها ترک عادت نکرده اند و مانند سال های اخیر، یک روند نسبتا ثابت داشته و در میانه جدول قرار گرفته اند. پیکان هفته گذشته مقابل پرسپولیس باخت اما آن ها برای آنکه رده هفتم جدول را از دست ندهند به برد در این بازی نیاز دارند تا بتوانند در میانه جدول کمربند خود را محکم تر ببندند.

نساجی مازندران- مس رفسنجان؛ ۱۹:۳۰

نساجی پس از قهرمانی در جام حذفی، هفته گذشته دوباره به مصاف آلومینیوم اراک رفت که این بار، بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید تا زنگ خطر برای آن ها به صدا در آید. نساجی در این فصل با مشکلات ریز و درشتی از جمله فقدان یک زمین مناسب در شهر و استان خودش رنج برده و حالا نمی خواهد طعم شیرین قهرمانی در حذفی، با چاشنی این سختی ها، به یک تلخی در لیگ پیوند بخورد. شاگردان ساکت الهامی اگر چه نسبتا با منطقه خطر و سقوط فاصله دارند اما هفته پایانی لیگ برایشان حیاتی است و هر لغزشی می تواند آن ها را به منطقه قرمز بفرستد. در سوی دیگر این بازی، شاگردان محمد ربیعی قصد ندارند به این راحتی سه امتیاز از دست بدهند. مسی ها اگر چه در نیم فصل دوم، درخشش نیم فصل اول را نداشتند اما با قرار گرفتن در رده پنجم جدول نشان داده اند رویاهای بزرگی در سر دارند و می خواهند با یک پایان شیرین در این فصل، برای فصل آینده حسابی اسب خود را زین کنند. نماینده رفسنجان در هفته گذشته فجر سپاسی را شکست داد و حالا می خواهد با برتری مقابل نساجی به بردهای خود ادامه دهد.

گل گهر سیرجان-آلومینیوم اراک؛ ۲۰:۰۰

تقابل امیر قلعه نویی و مهدی رحمتی، همیشه جذابیت های خاص خود را دارد؛ در زمانی که رحمتی پیراهن استقلال را بر تن داشت، دوئل او با تیم های تحت هدایت قلعه نویی همیشه حساسیت بالایی داشت و حالا نبرد دوباره آن ها در قامت مربی، می تواند یک قاب دیگر از خشم و هیاهوی آن ها با همدیگر را ثبت کند.

قلعه نویی که در این فصل خود را برای قهرمانی آماده می کرد، در پرونده بازیکن گابنی عملا یک سقوط آزاد را تجربه کرد و حالا نمی خواهد بعد از دست دادن قهرمانی، در جمع ۵ تیم بالای جدول هم نباشد.

با این وجود، تیم اراکی هم چندان دست و پا بسته نیست و با صعود به فینال جام حذفی نشان داد می تواند برای هر رقیب بزرگی خط و نشان بکشد. گل گهر در حال حاضر با ۳۶ امتیاز در رده ششم جدول قرار دارد و شاگردان رحمتی هم با ۳۱ امتیاز در رده دهم هستند که کسب سه امتیاز برای هر کدام از آن ها حیاتی و مهم است.

استقلال- شهرخودرو مشهد، ۲۰:۴۰

تیم استقلال با فرهاد مجیدی تا اینجای فصل یک رکورد استثنایی را از خود به جا گذاشته‌ است که شاید تا چندین سال آینده دست نخورده باقی بماند. آنها در ۲۵ بازی گذشته باخت نداشته‌اند و همین اتفاق مهم شخصیت بیشتری را به تیم می‌بخشد. آبی‌های پایتخت در فاصله چهار امتیاز با اصلی‌ترین و جدی‌ترین رقیب‌شان یعنی پرسپولیس قرار دارند که البته حاشیه امنیت مناسبی نیست. با این حال اگر آنها از ۱۵ امتیاز باقی‌مانده ۱۲ امتیاز به دست آورند آن وقت بدون در نظر گرفتن نتایج پرسپولیس قهرمانی‌شان مسجل خواهد شد.

استقلال در هفته گذشته و در حالی که می توانست با برتری مقابل سپاهان، عکس خود را روی جام ببیند، به یک تساوی بد موقع رسید. اگرچه گرفتن یک امتیاز از سپاهان در نقش جهان، اصلا نتیجه بدی نیست اما شاگردان مجیدی با این تساوی، نفس های پرسپولیس را از فاصله ای نزدیک تر احساس کردند و حالا برای قهرمانی، باید با تمام قوا در هفته های پایانی به میدان بروند. در این مسیر، بی شک شهرخودروی انتهای جدولی می تواند یک لقمه مناسب باشد اما در سوی دیگر، نماینده مشهد به قعر جدول چسبیده و مطمئنا به آب و آتش می زند تا بتواند در هفته های پایانی، خود را در لیگ حفظ کند.

نفت آبادان- فولاد؛ ۲۱:۰۰

شاگردان جواد نکونام، بعد از موفقیت در مرحله گروهی آسیا، در آغاز دوباره لیگ به مصاف گل گهر سیرجان رفتند که به تساوی رسیدند اما مطمئنا نکونام برای تثبیت جایگاه چهارمی و حتی رسیدن به پله سوم لیگ، قصد ندارد به هیچ تیمی رحم کند. فولاد در این فصل یکی از بهترین های لیگ ایران بوده که توانست خود را در بالای جدول جا دهد و حالا در هفته های پایانی به دنبال یک پایان خوش و رتبه مناسب است. در مقابل اما نفت آبادان، با قرار گرفتن در رده هشتم جدول، دلهره چندانی ندارد و می تواند با ارائه بازی های بدون استرس در هفته های پایانی، به یک رتبه مناسب در انتهای لیگ برسد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2022-05-09 08:50

افزودن دیدگاه جدید