کد مطلب: 

267756

احتمال مبتلاشدن بزرگسالان به سرخک چقدر است؟

رییس بخش تولید واکسن‌های ویرویسی مصرف پزشکی موسسه سرم سازی رازی با اشاره به اینکه تمامی افرادی که میانگین سنی ۵۰ سال دارند در مقابل ویروس سرخک واکسینه شده اند، گفت: امروز بیش از ۹۵ درصد ایرانیان در مقابل سرخک ایمن هستند.
احتمال مبتلاشدن بزرگسالان به سرخک چقدر است؟

به گزارش ایران پژواک، اشرف محمدی، رییس بخش تولید واکسن‌های ویروسی مصرف پزشکی موسسه سرم سازی رازی، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، در خصوص وضعیت اپیدمی سرخک در کشور، گفت: اغلب افرادی که شناسایی شدند و به عنوان مورد مثبت سرخک اعلام شده اند جزو اتباع خارجی هستند که در مقابل این بیماری واکسینه نشده اند.

رییس بخش تولید واکسن‌های ویروسی مصرف پزشکی موسسه سرم سازی رازی با اشاره به اینکه سرخک هنوز در کشور شیوع پیدا نکرده است، اضافه کرد: جای نگرانی در این خصوص وجود ندارد چرا که ۹۵ درصد ایرانیان در مقابل ویروس واکسینه هستند و تأکید داریم مادران نوزادان زیر ۲ سال خود را برای انجام واکسیناسیون به مراکز بهداشت ببرند.

محمدی با بیان اینکه واکسن سرخک بیش از ۹۰ درصد ایمنی در بدن افراد ایجاد خواهد کرد، ادامه داد: اگر خانواده ای در سال‌های گذشته به هر دلیلی از واکسینه شدن کودک خود در مقابل سرخک خودداری کرده و یا جامانده اند و امروز کودک آن‌ها بالای ۵ سال سن دارد حتما به پزشک متخصص مراجعه کرده و زیر نظر پزشک در راستای ایمن کردن فرزندان خود اقدام کنند.

این پزشک متخصص با بیان اینکه بسیار بعید است فردی بالای ۵۰ سال به این بیماری مبتلا شود، یادآور شد: ممکن است در پی ابتلا به بیماری‌های دیگر بدن ضعیف شده و آمادگی درگیری با دیگر بیماری‌های ویروسی را داشته باشد، اما تأکید داریم در صورت بروز عوارض حتما با تأیید پزشک متخصص از آزمایشگاه‌های مشخص شده اعلام ابتلا به ویروس ممکن است.

۱.۵ میلیون دز واکسن سرخک تولید موسسه رازی آماده تحویل به وزارت بهداشت است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مجموعه رازی همواره در راستای تولید واکسن برای ایجاد ایمن در میان افراد جامعه پای کار است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱.۵ میلیون دز واکسن سرخک و سرخچه در سردخانه‌های رازی آماده تحویل به وزارت بهداشت است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه تولید واکسن در این مجموعه بنا به درخواست نیاز وزارت بهداشت برای ۴ سال پیش رو انجام می‌شود، یادآور شد: این بیماری می‌تواند برای نوزادان زیر دو سال ایجاد نگرانی کند از این رو تأکید داریم خانواده‌ها در رابطه با واکسینه کردن فرزندان خود تعجیل داشته باشند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2022-04-09 20:26

افزودن دیدگاه جدید