کد مطلب: 

267316

قاسم‌پور: کره با ما "خرس وسط" بازی می‌کرد

یک کارشناس فوتبال ایران می‌گوید استفاده از بازیکنان در پست‌های غیر تخصصی باعث شد تیم ملی فوتبال ایران برابر کره عملکرد خوبی نداشته باشد.
قاسم‌پور: کره با ما "خرس وسط" بازی می‌کرد

به گزارش ایران پژواک، ابراهیم قاسم‌پور درباره شکست دو بر صفر تیم ملی فوتبال ایران برابر کره در مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار کرد: نتیجه گویای همه چیز بود. قبلا انتقاد می‌کردم می‌گفتند خلاف جهت آب شنا می‌کنید. ما باید تیم‌مان را برابر تیم‌های قدرتمند آسیا بسنجیم. کیفیت فوتبال ما بسیار بالا است. چند بازیکن کلیدی ما نبودند و از طرفی کره‌ای‌ها چند بازیکن را نداشتند و تمام کیفیت فوتبال ما همین بود که دیدید.

او افزود: ما باید قدرت واقعی فوتبال‌مان را برابر تیم‌های قدرتمند ببینیم. تنها تیم قدرتمند گروه ما کره بود که آن هم رفت و برگشت برابرش نتیجه نگرفتیم. کره در بازی رفت هم بهتر از ما بود و امروز هم توپ و میدان در اختیار کره بود. البته در دقایق ابتدایی فرصتی گیر ما آمد که به گل تبدیل نشد. کره‌ای‌ها به مراتب بهتر از ما بودند و ما از ارسال چند پاس هم عاجز بودیم و بازی را کنترل نمی‌کردیم.

وی ادامه داد: واقعا سوال این است که چرا با یک مهاجم بازی می‌کردیم که آن هم سردار آزمون بود. باید توپ سالم به سردار آزمون می‌رسید که حفظ توپ کند اما این کار عملا انجام نمی‌گرفت.

قاسمپور با بیان این که بازیکنان در تیم ملی در پست‌های غیر تخصصی خودشان بازی می‌کردند، گفت: در پست دفاع راست مشکل داشتیم که بازیکنی غیرتخصصی بازی می‌کرد. البته آمدن عارف غلامی هم مشکل را حل نکرد. نورافکن هم در پست غیر تخصصی بازی می‌کرد. او قدرت سانتر خوبی دارد که استفاده نشد. همه این‌ها دست به دست هم داد که ما یک بازی سرد انجام بدهیم و نتیجه بازی هم گویای همین موضوع بود.

او هم‌چنین گفت: وقتی یک بازیکن را در پست غیر تخصصی بازی می‌دهید، مطمئنا سردرگم است. او هم نمی‌تواند خوب نفوذ کند و هم در برگشت‌ها مشکل دارد. ما مدافعان راست مثل وریا غفوری، صالح حردانی و رامین رضاییان را داشتیم که از آن‌ها استفاده نشد. چرا یکی از این بازیکنان دعوت نشد؟ چرا برابر کره با یک مهاجم بازی کردیم؟ آن‌ها به راحتی مدافعان میانی خود را اضافه می‌کردند و اجازه حرکت نمی‌دادند. کره هم در حمله و هم دفاع پر تعداد بودند. معتقدم اگر با دو مهاجم بازی می‌کردیم و کره را در همان دقایق ابتدایی پرس می‌کردیم، می‌توانستیم نتیجه بگیریم. وقتی با یک مهاجم بازی می‌کنید نمی‌توانید از جلو تیم حریف را پرس کنید. دو بازیکن در میانه میدان بودند که قدرت بازی سازی نداشتند. ما در نقاط مختلف زمین مشکلاتی داشتیم که برای رفع آن اقدامی نکردیم.

این کارشناس فوتبال در ادامه گفت: صعود ما قطعی است و فشار روی تیم ملی نیست. هر دو تیم با توجه به این که صعودشان قطعی است خیال‌شان راحت بود. بازی با کره برای هر دو تیم حیثیتی بود. ما آن‌قدر ضعیف بازی کردیم که کره ما را خرس وسط کرده بود. در بازی پیش‌رو برابر لبنان کار سختی پیش رو نداریم و باید برای جام‌جهانی فکر کنیم. اگر قرار است آقای اسکوچیچ کار را پیش ببرد، برنامه‌های او را بگیرند و با تیم‌های قدرتمند بازی‌های دوستانه انجام بدهیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2022-03-24 23:56

افزودن دیدگاه جدید